הדלקת נרות והיכרות  17.12.17 ציפור הנפש, מרכז להורים מתמודדים ולילדיהם, סניף תל אביב

נפגשנו במשרדי ציפור הנפש החדשים שבתל אביב למפגש היכרות והדלקת נרות. שירות ציפור הנפש מלווה הורים המתמודדים עם קושי נפשי בפגישות פרטניות על ידי מתאמי טיפול ומדריכי שיקום במפגשים שבועיים. מעבר לכך מהווה המרכז גם מקום מפגש שמאפשר הזדמנות להיכרות עם הורים נוספים שמתמודדים עם קשיים בפן הנפשי ולמפגשים קבוצתיים בעלי תכנים הקשורים להורות, להתמודדות ולמה שבינהם. הדלקת נר שישי של חנוכה הייתה הזדמנות להכיר להורים המלווים באיזור תל אביב את הסניף החדש שנמצא ממש לא רחוק מכיכר רבין, את הצוות והורים נוספים המלווים על ידינו.

תחילה ערכנו היכרות לא פורמלית בין הנוכחים, ושמענו מעט על מהות מרכז ציפור הנפש, ועל התהוות הסניף בתל אביב. לאחר מכן שיתפנו כל אחד מעט מעולמו, דרך חיבור לשירים ופתגמים הקשורים במילה אור. כך, דרך חיבור לנושא הקשור בחנוכה, אפשרנו להורים וגם לצוות לספר קצת על עצמם ועל החיבור שלהם לילדיהם. ההורים שיתפו בהתמודדות שלהם עם הקושי הנפשי, ובמוטיבציה ובכוחות שנותנת ההורות ככח מניע לשינוי ולהתמודדות יום יומית. הורים אחרים מצאו לנכון לשתף גם בחיבור להורים שלהם ובתמיכה שהם מקבלים מבית. שמענו גם על רגעים יותר קשים בהתמודדות ובהורות ועל היכולת להחזיק בתקווה גם בימים החשוכים. נדמה היה שעולים רגשות שונים, וההורים הרגישו בנוח לשתף גם בעצב וכאב שהם חלק מהדרך שלהם. יפה היה לראות כיצד ההורים מאפשרים מרחב והבנה זה לזה, וגם נותנים עידוד ותמיכה אותנטיים.

שמחנו על ההזדמנות של ההורים להיכרות זה עם זה, לתחושה החיובית שיש במרחב משותף עם הורים מתמודדים נוספים, ולתחושה של הפוטנציאל הטמון בקבוצת השווים. כמו כן הייתה זו הזדמנות מצויינת להיכרות עם הצוות המורחב של הסניף בתל אביב, ולחיזוק התחושה אצל ההורים והצוות שהם חלק ממרכז פעיל שנותן להם גיבוי ותמיכה, ומהווה מענה ומשענת עבורם. אנו מאמינים ומקווים שמפגש ראשוני זה יהיה נקודת הפתיחה למרכז חי וצומח שיאפשר מרחב בטוח ומקבל להורים המתמודדים עם קושי נפשי מתל אביב והסביבה.

הדלקת נרות

תגובה