טיפול בבעלי חיים בבית אסתר

אנו בהוסטל מאמינים כי יש לפתוח בפני הדיירים פתח רחב למגוון אפשרויות של טיפול, אשר יכולות להרחיב את היכולת לשיקום ולתמיכה רגשית שלהם. לפיכך, בהוסטל מתקיימים גם טיפולים פרטניים וקבוצתיים על ידי סטודנטיות שעוברות הכשרה ייחודית לסיוע לרווחת האדם בעזרת בעלי חיים, בנוסף ליתר סוגי הטיפול המוענקים בהוסטל.
השפעתם המיטיבה של בעלי חיים על בני האדם ידועה עוד מקדמת דנא. מחקרים מראים כי בני אדם אשר מגדלים או מטפלים בבעלי חיים בסביבתם, נוטים להיות רגועים יותר ובעלי איכות חיים טובה יותר.
לטיפולים בעזרת בעלי חיים קיים ערך מוסף, שכן האווירה במהלך טיפולים אלה שונה מכל סיטואציה טיפולית אחרת, מאחר שבעלי החיים מזמנים תכנים, רגשות ומחשבות שונים אצל כל אדם, וכן בעלי החיים אינם שופטים, אינם מעבירים ביקורת, מקבלים כל אדם באשר הוא על כל מגבלותיו, ומסייעים ליצירת קשר של אמון בין הדייר למטפלת. בנוסף, העבודה עם בעלי החיים מזמנת הזדמנויות לחוויות הצלחה ותחושת מסוגלות אצל המטופלים, אשר משתתפים בנטילת האחריות בטיפול בבעלי החיים, לרבות האכלתם, ניקיון הכלובים, קישוט הכלובים, ובכך הם נוטלים חלק פעיל בדאגה לבעלי החיים וצרכיהם, והופכים בעצמם למטפלים ולא רק מטופלים.
העבודה בעזרת בעלי החיים בהוסטל מוכיחה את עצמה כיעילה לאותם דיירים שמוצאים חיבור לעולם בעלי החיים, וכך אותם דיירים, אשר לא נפתחו בסיטואציות טיפוליות אחרות, מצאו מקום בטוח ומכיל במפגשים בפינת החי והחלו ליצור קשר טיפולי אמיתי עם הדמות המטפלת ועם בעלי החיים במקום.

עדי בן ברוך
סטודנטית להוראה, חינוך וסיוע לרווחת האדם בעזרת בע"ח
מכללת לוינסקי לחינוך

 

תגובה