יום כיף להורים ולילדים בחוה"מ סוכות במוזיאון העיצוב בחולון- "מרכז ציפור הנפש"

בחול המועד סוכות, לקראת סיום חופשת החג, נפגשנו ליום הכיף המסורתי של מרכז ציפור הנפש להורים מתמודדים. תחילה נפגשנו ברחבת המוזיאון נשנשנו וקשקשנו, הורים, ילדים וחברי צוות. היה משמח לראות את ההורים והילדים מגיעים נרגשים לפני הפעילות ממרכזי הציפור בשרון, בת"א, בשפלה ובירושלים. חלק מהמשפחות כבר וותיקות ומכירות את המרכז ואת חברי הצוות וחלק מהשפחות חדשות שהצטרפו אלינו בחצי השנה האחרונה, וזה להן יום פעילות ראשון במסגרת המורחבת של מרכז הציפור.

אחרי ההתארגנות התחלקנו לקבוצות, בהתאם לקבוצות הגיל של הילדים, ויצאנו לפעילויות השונות במוזיאון, במסגרת תערוכת סאונד. קיבלנו סיור מודרך בתערוכת הסאונד- ראינו מייצגים שונים ומשונים, גדולים וקטנים, חדישים או ישנים, אשר המשותף לכולם הוא הקשר לסאונד ומוזיקה. קיבלנו הסברים על פטפונים ישנים, רמקולים חדישים, מוצגים שונים שתפקידם להביע רעיונות שונים בקשר לסאונד, הקשבה ובני אדם בכלל. תוך כדי ההצגה קיבלו הילדים הזדמנות לכתוב ולתאר את המוצגים השונים והתכונות המבדילות כל מוצג ממשנהו. בקצה התערוכה היה חלק מעניין במיוחד בו היו מוצגים שונים שחיברו מוצגי סאונד עם מולטימדיה, ונדמה היה שחלק מהילדים היו מוכנים להישאר שם שעות. טוב שלא נשארנו, מפני שבסוף הסיור חיכה לנו חדר מדליק במיוחד, במרכזו ספת ספוג ענקית המזמינה לשכב עליה, החדר מוקף ברמקולים, כשהתקרה שלו היא בעצם מסך ענק המשקף את הצלילים. גם ההורים שמחו להצטרך לחוויה המיוחדת.

נכנסנו לחדר הספרייה הגדול, שם קיבלנו הדרכה מפורטת על הכלים השונים בתזמורת. למדנו על משפחות הכלים השונות, ולילדים ניתנה הזדמנות להפגין ידע בהיכרות עם כלי מיתר, נשיפה או הקשה. מחליל צד או משולש ועד לבסון או לצ'לו. אחרי ההיכרות המורחבת עברנו להכין בעצמנו כלי נשיפה קטן – משרוקית מעוצבת. תחילה הרכבנו את המשרוקית בעזרת כלים ביתיים פשוטים, ולאחר מכן יכול היה כל ילד (ומבוגר) לעצב את המשרוקית כרצונו, בדגמים וצבעים שונים. כך קיבלנו מגוון משרוקיות בצורות כוכב, פרפר או דלעת.

לאחר הסיורים התרכזנו שוב, כולנו יחד במדשאה שליד המוזיאון, ונהננו מארוחה משותפת. זו הייתה גם הזדמנות לחלק מההורים, הילדים והצוות להכיר אחד את השני, ולפגוש חברים  במרכז הציפור מאזורים אחרים בארץ. שמחנו על ההזדמנות להרבה מההורים ליום חוויתי משותף עם ילדיהם, בו יש גם פעילות וחוויה משותפת. וכן על ההזדמנות לתחושת שייכות וחיבור, מעבר לליווי היומיומי הפרטני , אותו מקבלים ההורים.

תודה לכל העוזרים והמארגנים, ולהתראות ביום הכיף הבא…


המשפחות וצוות מרכז ציפור הנפש

כתב: עמי ויזל, פסיכולוג מתמחה ומלווה הורי בציפור

תגובה