כלים בהדרכות הורים והתאמתם להורים המתמודדים יום למידה לחברי צוות מרכז ציפור הנפש

בשבוע שעבר, נאספנו כל צוותי ציפור הנפש בארץ בציפור בתל-אביב, ליום למידה בנושא כלים בהדרכות הורים והתאמתם לאוכלוסיית המתמודדים.

את היום הזה הפיקו חברות צוות ציפור הנפש השרון, בראשותה של גלית סנה, המנהלת אותו.

את יום הלמידה פתחה הדס בוקוביץ', מלווה-הורית מהציפור בשרון. הדס סיפרה על קבוצת הפיילוט הדיגיטלית של הורים מתמודדים- איך הקבוצה התנהלה, מה הנושאים שעלו בפגישות וכיצד נמקד את הקבוצות הדיגיטליות הבאות שנפתח להורים.

לאחר מכן, הרצתה גלית, בנושא הגישה האדלריינית להדרכת הורים והאתגרים בישומה עם הורים מתמודדים. גלית תיארה את העקרונות המובילים את התאוריה, הפרספקטיבה הרחבה יותר מסביב לתאוריה זו, איך אדלר תפס את תפקיד המשפחה ומה הכלים בגידול ילדים. בהמשך הצגתה, דנו באופן בו ההורים המתמודדים יכולים להיעזר, אף הם, בכלים אלה.

אחרי גלית, דיברה מירב טל-רונאל, מלווה-הורית בשרון, על תובנות קליניות כמובילות למשימות שיקומיות עם הורים מתמודדים. מירב שילבה בין שימוש נכון ולא נכון במשימות הניתנות להורים, לבין דוגמאות מעשיות. כך היא יצרה הבנה עמוקה ופרקטית להמשך עבודתנו תוך שימוש במשימות שונות.

בהמשך, רייצ'ל בנג'ויה קרנדל, מדריכה שיקומית ומלווה-הורית בשרון, הרצתה בנושא סיפור, משחק ויצירה בהדרכת הורים מתמודדים. היא דיברה על כל אחד מן הכלים הללו וכיצד הוא מתבטא במרחב הרגשי של ההורים ושל הילדים, מה הקושי של ההורים המתמודדים להשתמש בכלים אלו וכיצד אנו יכולים לעזור ולהנגיש זאת להורים.

לקראת סיום, התחלקנו לשתי קבוצות: מלוות בהנחיית דפי קורן, מנהלת הציפור בתל-אביב ועומר ארבל, מנהל הציפור בירושלים; ומדריכות שיקומיות בהנחיית קורינה דרייזן מנהלת הציפור בשפלה וסוזי ג'בוטרו, מנהלת ציפור הנפש. שתי הקבוצות עברו סדנא יישומית, תוך שיח ושיתוף במקרים ובהתמודדויות שחברי הצוותים חווים בעבודה, בדגש על פעילויות משחק משותפות הורים וילדים.

את היום סיכמה גברת דינה ברק, מנהלת תחום בכירה, שירותי תמך קהילתיים, בשיקום בריאות הנפש, משרד הבריאות, אשר לשמחתנו הרבה, חברה אלינו הפעם- למדה איתנו ובעיקר לימדה אותנו. תודה דינה.

נהננו מיום עמוס בלמידה מעשירה וחברה מפרה ונעימה.

בציפייה ליום הלמידה הבא.

 

כתבה: אדוה דרוקר, מדריכת שיקום בציפור הנפש השרון.

תגובה