מיומנה של עו"ס תעסוקה נתמכת- פרויקט הגינון.

 

 

תפקידה של העובדת הסוציאלית בתחום התעסוקה מורכב מהמון סוגים שונים של אחריות. באחריותה של העו"ס ללוות את העובדים בתהליכם השיקומי בתחום התעסוקה כאשר על מנת לעשות זאת עליה להיות בקשר עם הגורמים המלווים בקהילה, לערוך פגישות עם העובדים, לנסוע למקומות שונים, לבקר את העובדים במהלך העבודה, לכתוב המון דוחות, להדריך, למצוא פתרונות יצירתיים למצבים שונים ועוד ועוד..

בכנות, חלק מהאחריות אני אוהבת יותר (פגישות עם העובדים) וחלק פחות (כתיבת דוחות). כל יום בעבודה הוא יום של למידה והתפתחות שלי ושל העובדים אותם אני מלווה כאחד.

בחודשיים האחרונים נתגלתה בפניי אפשרות חדשה של למידה, כאשר מוניתי לתפקיד "רכזת הגינון" בעיר דימונה. עולם כל כך קרוב אך כל כך רחוק מתפקידה של העו"ס.

במהלך החודשיים הללו ליוויתי את צוות העובדים יומיום בשטח, בחום ובקור, בעצב ובשמחה, כקבוצה וכיחידים. חודשיים בהם ראיתי בעיני, הלכה למעשה, את כל המילים החמות שסיפרו לי על צוות עובדי הגינון והבנתי עד כמה הסיפורים האלו לא הצליחו לתאר, אפילו לא במעט, את הכוחות, החוזקות והמסירות של צוות העובדים.

 

בחודשיים הללו למדתי על  מקצוע הגינון. חברי הצוות, אשר ביומיום דואגים לסייע ולמקצע אחד את השנייה, דאגו לעשות זאת גם עבורי כאשר הכירו לי את מקצוע הגינון, תיאורטית ומעשית. הם מעולם לא התביישו להחמיא לי על העבודה שעשיתי, גם אם היא לא הייתה הכי טובה…

 

בחודשיים הללו למדתי על המסירות לתהליך השיקומי ועל חשיבותה של התעסוקה לתהליך זה. ראיתי כיצד העובדים מגיעים יום יום לעבודה, משתפים אחד את האחר כיצד העבודה מסייעת להם לשמור על שיגרה יציבה, לפתח הרגשה של הגשמה עצמית, הרגשה של חשיבות ופיתוח דימוי עצמי חיובי,  והדבר  החשוב ביותר עבורם הוא שמסגרת העבודה משפרת את מצבם הנפשי.

 

בחודשיים הללו למדתי על כוחה של קבוצה. קבוצה המתפקדת כמשפחה, חזקה ואוהבת. משפחה המלווה ברגעים של אושר וברגעים של כאב. משפחה העוטפת בחיבוק חזק. ראיתי כיצד הקבוצה מסייעת לאדם להתמודד עם כל דבר העומד בדרכו ומעודדת אותו להתקדם עם ומעבר לקושי.

 

בחודשיים הללו למדתי על צמיחה ממשבר ועל החוסן האישי של האדם.  ראיתי כיצד העובדים יוצאים לעצמאות, מפחידה ככל שתהיה, נלחמים על ההתפתחות האישית והמקצועית שלהם, דווקא ממקום שהעתיד אינו נראה כל כך ברור.

 

בחודשים הללו למדתי על הכוחות והיכולות העצומים של כל אחד מהעובדים ולאהוב אותם בזכות מי שהם.  למדתי שהתפקיד שלי הוא לקום כל בוקר ולהגיע לעבודה שכל הנדרש ממני הוא לאהוב את האנשים איתם אני עובדת.

 

למדתי כי אין יותר טוב ממראה עיניים ועל כן, לא משנה כמה עוד אכתוב – עדיין לא אצליח להעביר את גודל ההערכה, האמונה והאהבה שלי לעובדי הגינון.

 

בהזדמנות זו, ארצה להודות לצוות עובדי הגינון, על חודשיים של למידה, על כך שהכנסתם אותי למשפחה מבלי להסס לרגע ועל כך שאפשרתם לי ועודכם מאפשרים לי להיות חלק מהמסע שלכם.

 

 

אסתר פרידמן,

עו"ס תעסוקה נתמכת.

4 תגובות ל“מיומנה של עו"ס תעסוקה נתמכת- פרויקט הגינון.”

  1. סופי

    לאסתר היקרה! אנחנו אוהבים אותך את חלק מאיתנו חבל שלא נישארת איתנו

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  2. מורן

    וואו!! איך הצלחת להעביר את הדברים. אכן הקבוצה של דימונ. היא משפחה חמה ומדהימה! ואמו שמחות שאת כאן 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה