מסע ישראלי- בדרך לליבה של החברה הישראלית-הוסטל בית אסתר

ביום רביעי  הגיעו להוסטל בית אסתר כ- 25 חיילי קורס מכי"ם של חטיבות ביסל"ח וביסלמ"ח, במסגרת פרויקט "מסע ישראלי". מטרת מפגש זה הייתה לעודד היכרות של חניכי הקורס,  מפקדים לעתיד בצה"ל עם שכבות באוכלוסייה הסובלות ממוגבלויות שונות.

החיילים והמשתקמים יצרו קשר די מהר. התחלקנו לקבוצות והקמנו יחד עם החיילים תחנות הפעלה. תחנות ההפעלה כללו משחקי שש בש, טאקי ופינת יצירה. מרבית החיילים בחרו ליצור קשר אישי עם המשתקמים וניהלו עימם שיחות. לאחר כשעה קלה החלו חיילים ומשתקמים לרקוד לצלילי המוזיקה שמילאה את הבית. המשתקמים פרסו בפני החיילים את ההיסטוריה הצבאית שלהם וסיפרו על עצמם, על התקופה שבה שירתו בצבא עוד טרם התפרצות המחלה. זמנים אחרים שהם חלק מהם וזכורים להם היטב.

המשתקמים התרגשו, לחלקם ילדים המשרתים בצבא וחלקם נהנו מהשמחה ותשומת הלב שהייתה כה אוהדת. למרבית החיילים הייתה זו הפעם הראשונה שבה יצא להם לפגוש פנים אל פנים אנשים עם מחלת נפש. הקושי והבלבול של ההתחלה התחלפו כהרף עין בפתיחות ונכונות להכיר.

העברנו יחדיו 3 שעות של כיף והחיוכים נראו מכל עבר. בסיום המפגש יובל- מפקד הקורס שוחח עם חייליו ומסר את התרשמויות ותחושות חייליו מהמפגש עימנו. חיילים רבים חשו שזו הייתה חוויה מהותית עבורם, חוויה מרגשת ומהנה, הם חשו תחושת שיתופיות, שמחה, סיפוק וגאווה. החיילים ציינו שחוויה זו השאירה בהם את הרצון להגיע להוסטל "בית אסתר" שוב על מנת לאפשר תהליך מעמיק ומשמעותי אף יותר. מפקדת הפרויקט ציינה כי תפעל לשלב פעילות זו כפעילות חובה בקורסים השונים של יחידות הצנחנים.

לנו כצוות ההוסטל המפגש היווה תזכורת לכך שהפער בין נפגעי הנפש לבין האוכלוסייה הכוללת אינם כתהום הנשייה ושבעזרת גישור קל ומפגש משותף ניתן להביא לקרבה ולהיכרות המשותפת שלה אנו מייחלים.

כתבה- שרון סגל

עו"ס "בית אסתר".

תגובה