פילאטיס בבית השחר

 

ביום רביעי הגיעה אלינו שקד- מדריכת פילאטיס שעובדת בסטודיו נעים בתל אביב.
שקד הסבירה לנו בצורה נעימה על שיטת הפילאטיס, מקורותיה ועקרונותיה.
תירגלנו יחד תרגילים שונים והגענו יחד למסקנה שפילאטיס הינה שיטת ספורט נהדרת, מתאימה לכל גיל ולכל מצב גופני.

פילאטיס-
מטרת השיטה היא אימון הגוף כך שיוכל לבצע את המטלות היומיומיות במינימום מאמץ, ללא שחיקה מיותרת, וללא פגיעות גופניות. פילאטיס מנסה להשיג את המטרה הזו על ידי סדרה של תרגילים המפעילים את השרירים המייצבים ומתרגלים את הגוף לגייס את השרירים הנכונים לכל תנועה. פילאטיס מנסה לאפשר טווחי תנועה גדולים יותר במפרקים ולאורך כל עמוד השדרה. ובכך למנוע לחץ שנוצר על חוליות ומפרקים מתנועה בלתי יעילה.

התרגילים מבוצעים במספר חזרות קצר, מתוך רצון לאפשר ריכוז במהלך כל חזרה ולהימנע מלהתיש את השריר. תרגילי פילאטיס נעשים בדרך כלל עםגב בהקשתה טבעית. כל תרגיל פילאטיס ידרוש ייצוב של חלקים מסוימים, ותנועה מאוזנת מהחלקים האחרים. הדרישה לשמור על יציבות מרבית של חלקים מסוימים אמורה לאתגר את השרירים המייצבים באותו אזור. הדרישה לתנועה הרמונית בכל הטווח אמורה להפעיל שרירים רבים יותר ולא רק את השרירים המורגלים בהפעלה.

תרגילים אופייניים הם :

"ברידג'ינג" : התחלה ממצב של שכיבה על הגב ברגליים כפופות, הרמת האגן בנשיפה וייצוב הגוף על כפות הרגליים והשכמות בלבד. ניתן להוסיף רמות קושי לתרגיל זה בניתוק רגל אחת בכל פעם ויישורה ובהפעלה של הידיים עם משקולות או גומייה.
"רול אפ-רול דאון" : התחלה ממצב של שכיבה על הגב, הושטת הידיים לפנים ועלייה בעקבותיהן בכוח הבטן למצב ישיבה ישרה, המשך כפיפה קדימה עד למגע ברגליים.

צירפנו לכם הסבר על השיטה וכן תמונות להמחשה 🙂
מירב ודניאלה, סטודנטיות לעבודה סוציאלית

 

תגובה אחת על “פילאטיס בבית השחר”

תגובה