תעסוקה מאמר
עבודה מהווה עבור מרבית האנשים חלק מרכזי ורב-ערך בחיים. התעסוקה כמקור פרנסה מאפשרת ביטוי לפונקציות לוואי כגון: סדר יום מובנה, מגעים חברתיים משמעותיים היוצרים קבוצות התייחסות, הזדמנות להוכיח כשרון, יכולת ופיתוח סטטוס. כמו-כן  היא  יכולה לספק לפרט יכולת להזדהות מקצועית, תחושת מבניות וגבולות, הנאה, כוח ושליטה על משאבים וכן תחושת ערך ושווי עצמי. זאת ועוד, היא גם תורמת לתחושת הביטחון העצמי של הפרט, בכך שמאפשרת לו לפתח יכולת שליטה, ומחזקת את ההערכה העצמית שלו כלפי עצמו לאור העובדה כי הוא תופס עצמו כתורם ומועיל בסיטואציה בה נמצא.

חשיבות העבודה בקרב אנשים עם מוגבלות, וקשיי הסתגלות

עבודה הינה בעלת משמעות מיוחדת עוד יותר עבור אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות וקשיי הסתגלות, זאת משום שמדובר באוכלוסייה המתמודדת עם בידוד חברתי, הדרה, סטיגמה, קשיים כלכליים וירידה בהערכה העצמי. לכן, שייכות לסביבה שכזו, אשר המספקת הזדמנויות להכנסה, לאינטראקציה חברתית ולתמיכה, הינה חיונית (Strauser, 2013). למעשה, השילוב התעסוקתי הוא בעצם כלי מפתח לקידום ההשתתפות החברתית של אנשים עם מוגבלות וקשיי הסתגלות. במחקרים בקרב אוכלוסייה זו עולה כי שילוב תעסוקתי הביא להקלה בסימפטומים של מחלות, לשיפור המצב הבריאותי, העלאת הערך והדימוי העצמי , שיפור מידת העצמאות וכן השיפור במצב הכלכלי (Wing& Brown, 1970).

התהליכים השיקומיים למציאת עבודה

במסגרת עבודתנו השיקומית – תעסוקתית, צוות התעסוקה מסייע לאנשים להניע תהליכים שיקומיים. תכנית ההשמה כוללת ליווי של צוות מקצועי, עו"ס ורכזת תעסוקה, אשר תפקידם לסייע לאדם לערוך אבחון תעסוקתי, מיקוד תעסוקתי, בניית וכתיבת קורות חיים, עריכת סימולציות הכנה לראיון עבודה, לימוד אודות אופן חיפוש העבודה, רכישת כלים של סנגור עצמי וחיזוק הדימוי העצמי. רכזת התעסוקה מהווה חוליה המקשרת בין המעסיק למקבל השירות ואף פועלת למציאת עבודות שונות המותאמות לצורך שלו .אנו מסייעים לאנשים עם מוגבלויות בעלי רמות תפקוד שונות: אנשים ברמות תפקוד גבוהות המסוגלים לעבוד ולהשתכר לפחות שכר מינימום בהתאם לחוק שכר המינימום.

שכר מינימום מתואם

כמו גם לאנשים ברמות תפקוד שונות המסוגלים לעבוד אך זקוקים להתאמות בעבודה, שכרם נקבע בהתאם לתקנות שכר מינימום מותאם לעובד עם מוגבלות. במסגרת התכנית מועסקים עשרות מתמודדים במקומות עבודה שונים ובתפקידים מגוונים בשוק החופשי כגון: תפקידי הרכבה ואריזה, סדרני סחורה בחנויות, עבודות ייצור, עבודות גינון, תפקידי פקידות, עבודה בעסקי אוכל כגון קייטרינג, בתי קפה ומסעדות, שירות לקוחות ומכירה, אלקטרוניקה ועוד.

לסיכום

מציאת תעסוקה הינה כלי מרכזי בשיפור איכות החיים של כל אדם.  אצלנו בחברת אנו מתאימים בצורה אופטימלית את המענה הטיפולי-שיקומי שניתן לאדם. כחלק מהתהליך ניתנת חשיבות רבה לקשר עם המעגלים השונים בחייו כגון סביבתו המשפחתית, החברתית והמקצועית. השילוב בין זווית הסתכלות רחבה ומענה פרטני ומותאם אישית, בא לידי ביטוי בכך שמטרות התהליך והתכנית נקבעות בשיתוף עם הלקוח בהתאם לתחומים אותם הוא מעוניין לקדם – תעסוקה, השכלה, חברה ועוד. לפרטים נוספים, לחצו כאן או צרו עימנו קשר.

"שום דבר לא יעבוד אם אתה לא תעבוד " (מאיה אנג'לו)

המאמר נכתב ע"י סגנית מנהלת תחום תעסוקה – אנה שמולביץ, זיידמן.

צרו עימנו קשר

נשמח לקבוע אתכם פגישה ולעזור במציאת פתרון

צור קשר מאמרים
Sending