סיפור ההצלחה של איתן-מרכז תעסוקה

איתן(שם בדוי) גר באחת ממסגרות הדיור של שלו ועובד במסגרת פרויקט הגינון של שלו בבאר שבע. מי שמכיר אותו יודע שמדובר באדם חד, עם ראיית עולם דקת אבחנה וחוש הומור יוצא דופן.

איתן עבד בעבר במסגרת פרויקט הגינון של דימונה, שם הוא תיפקד כראש צוות. הוא היה אחראי ואמין והגיע לעבודה בהתמדה ובדייקנות. אך המעבר לעבודה במסגרת הגינון של באר שבע גרר איתו שינוי לרעה.

"המנהל בדימונה סמך עליי עם ניהול של צוותים ושל כלים, אבל בבאר שבע לא סמכו עליי באותה המידה, ולא הייתה לי את אותה האחריות."

איתןהחל להגיע באיחור לעבודה, ולעתים לא הגיע כלל. איתן לא הפגין את היכולות שהיה ידוע שיש לו ונמנע מלקחת על עצמו את אותה האחריות שהייתה לו בעבר. הוא עבד לאט והעביר חלק גדול מהזמן בעישון סיגריות ולא בעבודה. המצב היה עגום, אך היה ברור שניתן לשנות זאת.

השינוי הגיע כאשר שלושה דברים התרחשו כמעט במקביל: איתן החל לעבוד עם אור ומתן, רכזי הגינון, על רכישת מיומנויות חדשות בעבודה, והרחבת תחומי האחריות שלו.

בנוסף, הוא החל להיפגש באופן אישי עם מתן, סטודנט לעבודה סוציאלית.יחד עם מתן, איתן עבד על זיהוי היכולות שניתן לחזק ומציאת הדרכים לשיפור מיומנויות כלליות- הגעה בזמן לעבודה, התמדה על הגעה כל יום, מעקב עצמאי אחר הפסקות ולקיחת אחריות על מעשיו. איתן בנה יחד עם מתן וצוות התעסוקה תכנית שתתווה את תהליך השיקום שלו.

הנדבך השלישי היתה עבודה בשטח עם מתמודד נוסף, רמי (שם בדוי) שעזר לאיתן להתגבר על הפחד שלו מנפילה מגבהים- איתן נעזר ברמי שלימד אותו איך להפעיל סולם רב שלבי ולעמוד עליו תוך כדי עבודה עם כלי גינון. כל יום איתן טיפס גבוה יותר וגבוה יותר, תוך כדי שרמי משגיח עליו ומייעץ לו. הפעם הראשונה שאיתן ירד מהשלב הגבוה ביותר בסולם, אחרי שסיים עבודה, היתה מלווה בחיוכים ומחיאות כפיים של שאר המתמודדים, וגם של איתן!

בימים אלו איתן ממשיך להיפגש עם מתן, ולעבוד עם צוות רכזי הגינון על שיפור היכולות שלו. הוא החל תהליך של חזרה לעבודה כראש צוות, ומנהל צוותי עבודה קטנים. הוא מתמיד בהגעתו לעבודה ולא חוזר לביתו עד שהוא מוודא שכל העבודה נעשתה ושדבר לא נשכח. והסולם? איתן עדיין מפחד ליפול ממנו, הוא פשוט לא נותן לזה להפריע לו…

תגובה