תהליך טיפולי שיקומי משולב
מענה אינטגרטיבי הלוקח בחשבון את כל האלמנטים בחייו של אדם ומשפחתו על מנת ליצר תהליך משמעותי של גדילה, צמיחה והגברת העצמאות.

חלק מהאנשים שמתמודדים עם קושי נפשי חיים גם עם מגבלה פיזית, קוגניטיבית או התפתחותית אשר בעקבותיה הם חווים בחיי היום יום קשיים שזקוקים למענה ייחודי. מן הצד השני – לכל מגבלה עמה מתמודד אדם ישנן השלכות רגשיות ונפשיות אשר לעתים אינן מקבלות מענה בשל תשומת הלב המופנית כולה לטיפול במגבלה הנראית לעין.

המעבר בין המערכות הבירוקרטיות השונות מתיש את האדם ואת המשפחה ומעורר תחושות קשות של תסכול וחוסר אונים.

ללא טיפול שרואה את האדם כמכלול ומספק מענה אינטגרטיבי הלוקח בחשבון את כל האלמנטים בחייו של אדם ומשפחתו, לא יתקיים תהליך משמעותי של גדילה וצמיחה. אנו נלווה את האדם והמשפחה תוך בניית תכנית מותאמת באופן אישי, אשר תתייחס לכלל האספקטים חייו כולל תפקודו ויכולותיו ברבדים השונים על מנת לקדם שיפור במיומנויות ובאיכות החיים.הליווי ניתן לאדם המתמודד עם המגבלה ו/או למשפחתו, כאשר בכל מקרה נלקחים בחשבון המעגלים הסביבתיים אשר מקיפים את האדם ומהווים חלק מהתכנית הטיפולית.

דוגמאות לתהליכים מקצועיים עם אנשים המתמודדים עם מוגבלויות שונות:

  • • בחור בן 36 המתמודד עם שיתוק מוחין ועם חרשות. כשהגיע אלינו מטרותיו היו השתלבות בתעסוקה משמעותית, הרחבת התחום החברתי בחייו ומציאת זוגיות. בעבודה קשובה של זיהוי הצרכים, החוזקות והמגבלות ותוך הקשבה לרצונותיו ולמידה מהתנסויות קודמות, החל תהליך חיפוש עבודה באמצעות אשת מקצוע מומחית בשילוב אנשים בעלי מוגבלויות, ובמקביל גויס חונך אשר מסייע בהוצאה לפועל של תכנית השיקום. כיום משנמצא מקום עבודה בשוק החופשי אשר תואם את כישוריו ומהווה עבורו פלטפורמה ראשונית ליציאה לשוק העבודה, ממשיכה עם המטופל העבודה על מיומנויות חברתיות, כישורים ויחסים בין אישיים על מנת לקדם את החלק החברתי שמהווה מטרה חשובה עבורו. במקביל מתקיימות פגישות ושיחות עם בני המשפחה שמהווים שותפים מלאים לתהליך.
  • • בחור בן 24, מתמודד עם מוגבלות שכלית התפתחותית, חי בבית הוריו. פנה אלינו יחד עם הוריו אשר מזה מס' שנים (למעשה לאחר סיום הפרק של מערכת החינוך המיוחד) מנסים להניעו לעשייה וחווים תסכול מכך שבנם אינו מצליח להתמיד בתעסוקה משמעותית ולא מוצא לעצמו כיוון בחייו הבוגרים. לאחר מס' פגישות עם המטופל והוריו, שילבנו במערך המטפלים שלו מלווה תעסוקתית שעוסקת גם בליווי ואימון אישי. מטרת הליווי התעסוקתי הינה לעבוד באופן אינטנסיבי על מיפוי הצרכים והיכולות על מנת להשתלב במסגרת עבודה מתאימה לו. בנוסף, הכנסנו לתמונה חונך אשר בפגישות תדירות ודרך יצירת קשר בין אישי חיובי מלווה את המטופל בחיפוש מסגרות חברתיות. ההתנהלות הבין אישית בין המטופל לחונך משכללת את הכישורים החברתיים הנחוצים להשתלבות טובה במסגרת.
    מובן כי במקביל לאלה ממשיך להתקיים הטיפול הנפשי שניתן ע"י מטפלת שהיא גם מנהלת צוות המטפלים של המטופל, בונה את התכנית השיקומית ומספקת מענה טיפולי לתכנים משמעותיים עליהם המטופל מעונין לעבוד.

צרו עימנו קשר

נשמח לקבוע אתכם פגישה ולעזור במציאת פתרון

צור קשר מעטפת
Sending

לחץ כאן לקריאה נוספת על שירות מעטפת – טיפול ושיקום ממוקד אדם