סיפור הצלחה – דיור נתמך אשדוד

זהו סיפורה של א. בת 37, עם ניוון שרירים וסכרת המתגוררת עם הוריה באשדוד ועובדת במרכז שיקום בעיר אשר הצטרפה לפרויקט "דיור נתמך" בחודש מרץ 2013 מתוך רצון לפתח חיים עצמאיים יותר.

"לפני הצטרפותי לתכנית, לא חשבתי או חלמתי לגור לבד או לעזוב את בית ההורים. מבחינתי לגור לבד, תמיד נראה כמו משהו בלתי מושג ובלתי אפשרי, בין היתר גם מבחינה כלכלית וגם מתוך העובדה שלגור בבית הוריי זה המקום הנוח והבטוח יותר. מרגע שהוצעה לי התכנית, כאן חלה התפנית.

כהתחלה קסם לי הרעיון לגור לבד ולעשות שינוי שנובע מהחלטה לא קלה או פשוטה, אך מרגישה שהוא מאוד נחוץ לעתידי. מעבר לכך, התכנית פותחת לי דרך חדשה שמביאה אתה תקווה, מעין דחיפה להכרת המסגרת מחוץ לבית ההורים כמו תינוקת שמכירה לראשונה את העולם מחוץ לבטן.

בין היתר, התכנית תורמת לי בכך שאני לומדת דברים חדשים נוספים וחשובים שעוד לא עשיתי עד היום כמו לבשל, ללמוד לנהל תקציב, לחפש דירה, להעשיר את עצמי גם מבחינה חברתית עם אנשים שעוברים את התהליך כמוני. ובכל התהליך הזה, ללמוד להכיר את עצמי ואת רצונותיי יותר לעומק ולדעת שאני מסוגלת ליותר.

במהלך 12 השנים האחרונות, אני עובדת כמזכירה משתקמת במפעל מוגן. העבודה במקום היא במסגרת של שיקום תעסוקתי ולכן אינני זכאית לתנאים סוציאליים ומשתכרת כ- 16.5 שקלים לשעה. כחלק מהתהליך בחרתי לעזוב את מקום העבודה ולהשתלב במסגרת של "תעסוקה נתמכת" בשוק החופשי, כך אתקדם גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית.

כבעלת מוגבלות פיזית ובריאותית (ניוון שרירים, כוויות בכפות הרגליים וסכרת נעורים) התכנית נותנת לי את האפשרות לפתח חיים עצמאיים ולא להיות תלויה במשפחה שליוותה ומלווה אותי כל חיי אלא לסמוך על עצמי בדרכי לעשות ולהעז בדברים שלא עשיתי עד היום".

 

העיר אשדוד, נבחרה להשתתף בפיילוט של תכנית חדשנית, "דיור נתמך", המצויה על רצף שירותים תומכי דיור לאנשים עם מוגבלויות שונות.

 

התכנית מיועדת לצעירים בגילאי 25-45 עם נכות פיזית קשה או עם לקות ברצף האוטיסטי ברמת תפקוד גבוהה (אספרגר), שמתגוררים בבית ההורים או במסגרות חוץ ביתיות ומעוניינים לבצע מעבר למגורים עצמאיים בקהילה.

תכנית חשובה זו, הינה יוזמה של מסד נכויות (שותפות של ג'וינט ישראל, ממשלת ישראל וקרן משפחת רודרמן) ופועלת בשיתוף מחלקת שיקום מוגבלויות וחברת "שלו".

מטרת התכנית, לאפשר לאנשים עם מוגבלויות שונות להתגורר באופן עצמאי בקהילה, ולממש את רצונם וזכותם לחיים עצמאיים בדיור, בקהילה, בתעסוקה ובחברה. את חברי התכנית מלווה הצוות המקצועי והמסור של חברת שלו שכולל: עו"ס מתאם טיפול, מדריך לקידום חיים עצמאיים ואב בית.

יום חשיפה לתכנית יתקיים ב-5/2/14 בשעה 12:00 במע"ן אשדוד ויכלול בין היתר סיפור אישי של חברה בתכנית ומופע סטנדאפ – מהרו להבטיח את מקומכם!

 

האירוע ללא תשלום אולם יש להירשם מראש.

פרטים ליצירת קשר:

עו"ס אושרית כרמי-לנדסברג

טלפון: 08-6375416

פקס: 08-6375417

נייד: 052-2965322

דוא"ל: oshritc@slavpro.co.il

 

בין השירותים שמעניקה התכנית:

 

מיצוי זכאות לקבלת סיוע למימון רכישת דיור או לקבלת שכר דירה ממשרד השיכון.

סיוע במציאת דיור הולם. בשכירות או ברכישה. למגורי יחיד/זוגי/קבוצתי- בהתאם לרצונו של החבר.

הכנת המשפחה והמועמד לתכנית לקראת המעבר למגורים עצמאיים.

תיאום משותף עם החבר של תכנית אישית לניהול חיים עצמאיים בבית ובקהילה, תוך התייחסות לצרכים, רצונות ויכולות של כל חבר. התכנית האישית מתייחסת לתעסוקה, ניהול חיים עצמאיים בבית, השתלבות בחברה ובקהילה ועוד.

תיווך לשירותים בקהילה לשם מימוש זכאויות שונות.

השתלבות במסגרת פעילות חברתית בקהילה ובנוסף פעילות חברתית ייחודית במסגרת התכנית.

שירות מטפל מחליף – למטפל האישי במצבי חירום מיוחדים.

שירות חילוץ לאדם הנייד עם כיסא גלגלים אשר עקב תקלה בכיסא הגלגלים

תיקון אביזרי עזר לרבות הובלת כסא גלגלים לתיקון.

חיבור לשירות מוקד מצוקה במשך 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, באמצעותו ניתן להזעיק כל אחד משירותי החרום בישראל וליידע את קרובי המשפחה.

שירותי חירום רפואיים בבית החבר ובכל מקום בארץ שבו נמצא החבר הכולל: ביקור רופא, שירותי אמבולנס וסיוע בהרמה מנפילה.

שירותי אב בית לביצוע תיקונים שונים בתחזוקת הבית.

תגובה אחת על “סיפור הצלחה – דיור נתמך אשדוד”

  1. משה בן ישראל

    מאוד יפה מה שאתם עושים…בהצלחה…….משה muy bueno lo que ustedes hacen con exito moshe

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה