ריו אביירטו בהוסטל בית השחר


ביום רביעי ה9/4/14 הגיעה אל ההוסטל רונית אידלמן מנחת קבוצות ריו אביירטו.
רונית הגיעה חדורת מרץ, הקימה את הדיירים והצוות, בעזרת החיוך הגדול שלה גרמה לכולנו לרקוד ולהשתטות.

החוויה היתה מהנה וכולנו שיתפנו פעולה, אנחנו ממליצות בחום על ריו אביירטו.

מצרפות לכם הסבר על השיטה וכן את הלינק לאתר של רונית מנחת קבוצות בשיטה זו.



מה זה ריו אביירטו?
ריו אביירטו (נהר פתוח) זו שיטה שמוצאה בארגנטינה והטמפרמנט החם שלה מתאים גם לנו כאן, באגן הים התיכון. שיטת ריו אביירטו משלבת תנועה מונחית וריקוד חופשי, מוסיקה רבגונית, קול, מגע, מדיטציות שקטות ודינמיות והרפיה. 
ריו אביירטו נוצרה בשנת 1966 ע"י מריה אדלה, פסיכולוגית קלינית שחקרה דרכים פסיכו-פיזיות (גופניות – נפשיות) ליצירת התפתחות הרמונית של האדם ולמיצוי הפוטנציאל הגלום בו. השיטה התפתחה מתחומי הפסיכולוגיה והטיפול בתנועה ויש לה מרכזים ברחבי העולם. הייבוא המבורך של ריו אביירטו ארצה נעשה על ידי אסטרז'ה אשכנזי גורביץ וכיום היא מופ­צת באמצעות "העמותה לקידום ריו אביירטו ישראל" בה פעילה קהילת מנחים מוסמכים.

מה קורה במפגש ריו אביירטו? 
כל מפגש ריו אביירטו הוא הרפתקה: מתוכנן ומובנה, ספונטני וזורם, שוצף וסוער וגם רגוע ושקט. אפשר להבחין כיצד הוא מתחיל, מהי נקודת המוצא אבל אין לדעת מראש לאן יזרום, מתי תחול תפנית
ומדוע – ממש כמו הנהר הפתוח…
 
מפגשי ריו אביירטו מתאימים לקבוצות אינטימיות בהרכבים וגילאים שונים וגם לקבוצות גדולות מאד.
המפגש נולד מתוך המעגל ועובר לעבודה מעוררת השראה בקבוצות, בזוגות וביחידים. מתנסים בתנועה מונחית וגם בריקוד חופשי, מתנועעים ברכות ובפראות, בעדינות ובקצב סוער, מתקלפים מהתבנית המוכרת, פורטים על נימי הקול, מזמזמים, שרים ומזייפים ללא בושה. רוקדים עד אובדן חושים, משתטים בצחוק פרוע, או נעים ברגיעה מוחלטת, בלי ביקורת ומתוך הרפתקנות, גילוי וסקרנות. מתבלים בטכניקות מגוונות של מגע, נשימות ומדיטציה.
מתיידדים עם עצמנו ואחרים.
אוהבים את מי שאנחנו בריקוד.
 
בריו אביירטו נוצרת חוויה של מדיטציה תנועתית, הנוגעת בגוף ובנשמה ומאפשרת פסק זמן מהלחץ, המתחים והמחשבות הטורדניות. תוך כדי שהחושים מתחדדים נולדת התבוננות פנימית מרתקת.
במפגש ריו אביירטו יש טקסט גלוי ויש טקסט חבוי – זה שמובא על ידי המנחה, זה שמביאים המשתתפים. לכל אחד מהם יש השפעה על אווירת המפגש ומהלכו והרשות נתונה ליטול חלק בדיוק כפי שמתאים בכל רגע נתון. זה היופי – אין משנה סדורה שהמנחה דבק בה אלא זרימה שנובעת מרגישות ותשומת לב לדינמיות המשתנה, לתנודות, לפרטים דומיננטיים או נחבאים בקבוצה.
 
שיטת ריו אביירטו מאפשרת ואף מעודדת הצפה של חומרי החיים המוחשיים: קשת רחבה של מצבי רוח, תשוקות, כאבים ורגשות. כאן יש מקום לשמחה, שחרור חסר עכבות, יצירתיות, צחוק גדול וחיוך קטן וגם לכעס, תסכול, חוסר אנרגיה, עצב, ביישנות, חוסר ביטחון וביקורת עצמית.
בתום מפגש מתאפשר זמן להרפיה ולשיתוף מילולי במידה ונחוץ.

תגובה אחת על “ריו אביירטו בהוסטל בית השחר”

  1. משה בן ישראל

    RIO ABIERTO ׁ(ריו אביארטו) ניראת שיטת שיחרור מאוד יפה ומעניינת. תודה שפירסמתם אותה בשיקומבלוג……..משה

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה