shutterstock_396078325
טיפול  בבעלי חיים – היא שיטת טיפול שנועדה לטיפול בנוער, מבוגרים וקשישים, לסובלים מעיכובים התפתחותיים, הפרעות רגשיות והתנהגותיות, לקויות למידה ותקשורת, בעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות, ועוד….

הטיפול יכול להיעשות ע"י מטפל או ע"י המטופל עצמו ביחד עם בעל החיים שבחר לאמץ אליו, כאשר הגורם המרכזי בקשר עם בעלי חיים הוא האהבה הבלתי מותנית שבעלי החיים מעניקים תוך קבלה ללא שיפוט או ביקורת כפי שיש בקר אנושי. לרוב הטיפול נערך בחוות המציעות אפשרויות טיפוליות שונות עם בעלי חיים שונים. טיפול מומלץ המשיג תוצאות אצל ילדים, בני נוער ואפילו מבוגרים.

אז אימצתי חתולה.

חתולה קטנה ומדהימה. בת כ 4.5 חודשים, עדיין גורה, מתנהגת כמו תינוקת, בוכה בלילות, לומדת גבולות, מבקשת פינוק, דורשת משחק משותף, מסתובבת בבית ומשחקת עם צעצועים, מצחיקה משתוללת ומעוררת חיים ואהבה הדדית. פתאום אני לא באה לבית ריק. אני באה לייצור הכי מדהים שאפשר. שקופצת לקראתי, שמתגלגלת על הרצפה ומחפשת את האהבה שהייתה חסרה לה בשעות שבהן היא נשארה לבד.

כוחם של בעלי החיים לקדם ולסייע לנו במצבים שונים הוא מורכב ובעל יכולות כמעט בלתי מוגבלות. בעבודה עם בעלי חיים ישנם הרבה דברים לא מתוכננים, מכיוון שהם מגיבים להתנהגות שלנו . המטופל יכול להיות במהלך הטיפול רק צופה בהתנהגויות בעלי החיים ועדיין לא לוקח חלק פעיל בטיפול, או שהוא יכול להיות פעיל – להאכיל  את בעל החיים, ללטף אותו ולהרגיש את פרוותו, לטייל עמו, לקבל ולתת אהבה שמתרכזת כולה בינו לבין בעל החיים.
shutterstock_390592843
נלה מלמדת אותי דברים שקשים לי. היא מראה לי קשת של רגשות שכבר חשבתי שלא ארגיש.

היא צריכה גבולות, ואני לומדת לתת לה אותן. יש מקומות שהיא לא יכולה להיכנס אליהם כמו למטבח, לשירותים, לאמבטיה. והיא לומדת לכבד אותן. אני מעריכה אותה על זה. היא מלמדת אותי להיות אסרטיבית ולקבל החלטות.

נלה מפיגה לי את הבדידות שהייתה לי, ללא משפחה, ללא היכולת לפתח קשרים חברתיים דברים שאני יודעת שבעתיד בזכותה אלמד לעשות. היא מקבלת אותי ללא תנאי, מרגישה אותי כשאני עצובה ובאה אלי לנחם ולהתנחם. אני מלטפת אותה מדברת אליה, ומרגישה טוב יותר ורגועה יותר ברגעים שאני איתה.

כשהיא רוצה לשמח אותי היא מתחילה לגרגר מהנאה, קופצת מתגלגלת ומבקשת פינוק. אני נהנית לשבת איתה על הרצפה, לשחק איתה ולהרגיש את האהבה שיוצאת ממני אליה וממנה אלי, שלא תלויה בשום דבר. רק בי ובה.

אני מרגישה שכל מה שאני נותנת לה, אוכל, שתיה תנאי מחיה, אהבה ופינוק חוזרים אלי בחזרה באופן מיידי. הנתינה והקבלה הן תחושות זרות לי. אך נלה מעמתת אותי מרגע הכניסה אל ביתי עם היכולת המתפתחת להבנה של צרכיה ופיתוח רגשות באופן עקבי.
shutterstock_325858112

אנחנו עדיין לומדות להכיר אחת את השנייה.

ברור לי, כי לאורך זמן, ככל שאני יעניק לה, והיא לי, אני אלמד עוד על יחסים, על אהבה, על חוויות שונות מצחיקות מהנות ומעצימות. אני אלמד ממנה והיא ממני.
בכל אופן אני ממליצה – אמצו חיה.

אני מצרפת כאן כתובת דף פייסבוק של פישפשוק חיות מחמד.

https://www.facebook.com/groups/Pishpeshuk.Pets/

כל בעלי החיים שנמסרים לאימוץ דרך דף זה, לא תלויים בכל עלות. הנתינה היא למען הנתינה.

אז, אמצו מה שטוב לכם. חתול, כלב, ארנב, או תוכי.

התחושות המתלוות לכך אנין משתוות לאף חוויה אחרת…