הוסטל וקהילה תומכת

בחברת שלו אנו מאמינים כי לכל אדם הזכות לדיור מכבד בקהילה ללא קשר לסוג המוגבלות עמה האדם מתמודד או לרמת תפקודו. כחלק מאמונה זו, חברת שלו הקימה הוסטלים וקהילות תומכות המאפשרים למתמודד לממש את זכותו לחיים עצמאיים איכותיים בקהילה, באמצעות מתן תמיכה מקצועית אינטנסיבית לצד עצמאות ושילוב קהילתי מרבי. הכל בהתאם לצרכים ולרצונות של מקבלי השירות ובפריסה ארצית. אתם מוזמנים לגלול לפרטים נוספים .

מעוניינים להצטרף לאחת המסגרות, מתלבטים, מעוניינים לשאול שאלות? אנחנו כאן – צרו עמנו קשר

סל שיקום – קהילה תומכת

קהילה תומכת היא מסגרת שיקום המיועדת לגברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, שהוכרו כמתמודדים עם פגיעה נפשית משמעותית ועברו ועדת שיקום של משרד הבריאות במסגרת סל שיקום או הוכרו על ידי משרד הביטחון כזכאים לשירות.

קהילה תומכת היא סוג מתקדם וחדשני של הוסטל. מדובר בשירות שיקומי המאפשר מגורים בקהילה תוך מתן תמיכה מקסימלית לדיירים כפי שניתנת בכל הוסטל אחר. כאשר לצד מתן מענה אינטנסיבי לדיירים, החיים מתקיימים בדירות בקהילה ולא בבית אחד גדול כפי שבדרך כלל השירות ניתן בהוסטל. באופן הזה מתאפשרים מגורים איכותיים בקהילה בדירות קטנות מאובזרות ומצוידות היטב לרשות הדיירים ובמקביל זמינות הצוות והמענים השיקומיים שהדיירים מקבלים הם מקיפים וכוללניים.

בקהילה התומכת נבנית בשיתוף עם כל דייר תכנית שיקום אישית, בה מגדירים יחד הדייר וצוות השיקום המלווה אותו מטרות ויעדים שהדייר מעוניין לקדם ולשנות בחייו. בעזרת הצוות פועל הדייר לקדם את מטרותיו בתחומי החיים השונים, עם דגש על פיתוח עצמאות ומיומנויות תפקודיות, לצד שיפור איכות החיים ותחושת הרווחה האישית.

המגורים בקהילה התומכת מאפשרים לדיירים לבחור את מידת העזרה והתמיכות להם כל אחד זקוק. ובמקביל לבחור את מידת ההשתתפות בחיי החברה בקהילה התומכת ובקהילה הרחבה ובכך לאפשר הזדמנויות לשילוב קהילתי אופטימלי.

הוסטל

הוסטל הינה מסגרת דיור המיועדת לנפגעי נפש גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, שהוכרו כמתמודדים עם מגבלה משמעותית הפוגעת ביכולתם לחיות באופן עצמאי, וזקוקים לתמיכות וסיוע יומיומי במסגרת בה חיים בקהילה.

חברת שלו מספקת מגוון שירותי הוסטל לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית תחת שירותי סל שיקום של משרד הבריאות. הוסטלים כוללניים, קהילות תומכות, הוסטל לצעירים.

חברת שלו מספקת שירותי הוסטל גם לאנשים המתמודדים עם מגבלה כפולה של חירשות ועיוורון במימון ופיקוח משרד הרווחה. הוסטל אופק בחולון הינו הוסטל ראשון ויחיד מסוגו לאוכלוסיה זו.

לחץ כאן לרשימת נותני שירותים במסגרת סל שיקום

אתם מוזמנים לצפות בסרט שמסביר את התהליך השיקומי בהוסטל. זה לא מה שחשבתם!


מערך דיור לאנשים המתמודדים עם אתגרים פיזיים
מסגרות מערך דיור לאנשים המתמודדים עם אתגרים פיזיים:
 

מערך הדיור לאנשים המתמודדים עם אתגרים פיזיים כולל מגוון אפשרויות במטרה לאפשר לכם לבחור את מקום המגורים המתאים לכם על פי צורכיכם, רצונותיכם וחלומותיכם.

המערך כולל דיור בכפר או בעיר, ביחידות דיור, דירות שותפים או בקהילה, ומיועד לאפשר לכל אדם חיים עצמאיים, מספקים ואיכותיים בתוך מערך של חיים משותפים.

בכל המסגרות, האדם מלווה על ידי אנשי צוות מקצועיים ומתקיימת ראייה רחבה של מכלול הצרכים של האדם.

אנו מאמינים שלא משנה עד כמה מאתגרת המוגבלות- לכל אדם יש את הזכות והיכולת, בהינתן התמיכות המתאימות, ליהנות מחיים עשירים בקהילה ובחברה המתאימה לגילו.

מיניות וזוגיות בריאה
מסגרות מיניות וזוגיות בריאה:
לפרטים נוספים 

במסגרות הדיור והתעסוקה של שלו מועברת תכנית לקידום זוגיות ומיניות בריאה לכל מקבל שירות במסגרת.
השירות מועבר על ידי בן וגנר, רכז התחום בסיוע מתאמי הטיפול ומדריכי השיקום.
במסגרת השירות ניתן להצטרף לקבוצות שיחה מתוקשבות בנושא זוגיות, לקבל ליווי לזוגות קיימים ולעבוד על מיומנויות בקשר ותקשורת בין אישית.
בנוסף מתקיימים מעת לעת ערבי "גברים/ נשים בדרך לזוגיות", ערבי הכרויות ועוד.
לפרטים נוספים, ייעוץ והכוונה ניתן לפנות לבן: 1599-559978