שירותי סל שיקום

חברת שלו היא מבין הראשונות להעניק שירותי סל שיקום במסגרת חוק שיקום נפגעי נפש בקהילה. במסגרת סל שיקום אנו מעניקים שירותים של הוסטל, דיור מוגן, תעסוקה ועוד. כל אדם אשר מתמודד עם קושי נפשי בגינו המוסד לביטוח לאומי קבע לו שיעור נכות של לפחות 40% זכאי לשירות. הגוף המסבסד את מתן השירות הוא משרד הבריאות והגופים שמעניקים את השירות בפועל הם גופים שונים אשר עובדים כולם בכפוף ובבקרה של משרד הבריאות.  להלן השירותים השונים שאנחנו מעניקים במסגרת סל שיקום.

מתלבטים, מעוניינים לשאול שאלות ? אנחנו כאן – צרו עימנו קשר

סל שיקום – קהילה תומכת

קהילה תומכת היא מסגרת שיקום המיועדת לגברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, שהוכרו כמתמודדים עם פגיעה נפשית משמעותית ועברו ועדת שיקום של משרד הבריאות במסגרת סל שיקום או הוכרו על ידי משרד הביטחון כזכאים לשירות.

קהילה תומכת היא סוג מתקדם וחדשני של הוסטל. מדובר בשירות שיקומי המאפשר מגורים בקהילה תוך מתן תמיכה מקסימלית לדיירים כפי שניתנת בכל הוסטל אחר. כאשר לצד מתן מענה אינטנסיבי לדיירים, החיים מתקיימים בדירות בקהילה ולא בבית אחד גדול כפי שבדרך כלל השירות ניתן בהוסטל. באופן הזה מתאפשרים מגורים איכותיים בקהילה בדירות קטנות מאובזרות ומצוידות היטב לרשות הדיירים ובמקביל זמינות הצוות והמענים השיקומיים שהדיירים מקבלים הם מקיפים וכוללניים.

בקהילה התומכת נבנית בשיתוף עם כל דייר תכנית שיקום אישית, בה מגדירים יחד הדייר וצוות השיקום המלווה אותו מטרות ויעדים שהדייר מעוניין לקדם ולשנות בחייו. בעזרת הצוות פועל הדייר לקדם את מטרותיו בתחומי החיים השונים, עם דגש על פיתוח עצמאות ומיומנויות תפקודיות, לצד שיפור איכות החיים ותחושת הרווחה האישית.

המגורים בקהילה התומכת מאפשרים לדיירים לבחור את מידת העזרה והתמיכות להם כל אחד זקוק. ובמקביל לבחור את מידת ההשתתפות בחיי החברה בקהילה התומכת ובקהילה הרחבה ובכך לאפשר הזדמנויות לשילוב קהילתי אופטימלי.

הוסטל לנפגעי נפש

הוסטל הינה מסגרת דיור שיקומית המיועדת לנפגעי נפש גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, שהוכרו כמתמודדים עם מגבלה משמעותית הפוגעת ביכולתם לחיות באופן עצמאי, וזקוקים לתמיכות וסיוע יומיומי במסגרת בה חיים בקהילה. בהוסטל מגדירים בשיתוף עם כל דייר תכנית שיקום אישית, בה מגדירים יחד הדייר וצוות השיקום המלווה אותו מטרות ויעדים שהדייר מעוניין לקדם ולשנות בחייו.
צוות ההוסטל כולל: מנהל, פסיכיאטר, אחות , עובד סוציאלי, מרפא בעיסוק, מדריכי שיקום ואיש אחזקה.
חברת שלו מספקת מגוון שירותי הוסטל לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית תחת שירותי סל שיקום של משרד הבריאות. הוסטלים כוללניים, קהילות תומכות, הוסטל לצעירים.

אתם מוזמנים לצפות בסרט שמסביר את התהליך השיקומי בהוסטל. זה לא מה שחשבתם!



ציפור הנפש, מרכז להורים מתמודדים ולילדיהם
מסגרות ציפור הנפש, מרכז להורים מתמודדים ולילדיהם:

מרכז לשיפור כישורי ההורות של הורים המתמודדים עם בעיות נפשיות והקשרים עם ילדיהם. השירות ניתן למתמודדים, זכאי סל שיקום, שהם הורים לילדים בכל הגילאים- פעוטות, ילדים, מתבגרים ומבוגרים- המעוניינים לשפר את כישוריהם ההוריים ואת היחסים והתקשורת עם ילדיהם וכן למתמודדים המתכוננים להפוך להורים.

אתם מוזמנים לצפות בסיפור של יניב – מעצב גרפי ומוסיקאי , נשוי ואב לילד בן 6, מתמודד עם בעיה נפשית. מספר על הורות והתמודדות


סל שיקום – דיור מוגן קבוצתי (דירת שותפים)

שרות הדיור המוגן מיועד לאנשים מגיל 18 ומעלה, שהוכרו כמתמודדים עם פגיעה נפשית משמעותית ועברו ועדת שיקום של משרד הבריאות במסגרת סל שיקום או הוכרו ע"י משרד הביטחון כזכאים לשירות. השירות מיועד לאנשים בעלי יכולות עצמאיות חלקיות, אשר אינם זקוקים לליווי רצוף, אך עדיין זקוקים לעזרה, ליווי ותמיכה בתחומים שונים בחייהם.

במסגרת השרות, חברת "שלו ובניו" מחזיקה דירות במרכז הארץ ובדרומה, כשבכל דירה חיים בצוותא מספר דיירים המסתייעים בתמיכת הצוות הטיפולי על מנת להתמודד ביעילות עם אתגרי החיים.

דיור מוגן לנפגעי נפש לבודדים

שרות הדיור המוגן לנפגעי נפש מיועד לאנשים מגיל 18 ומעלה, שהוכרו כמתמודדים עם פגיעה נפשית משמעותית ועברו ועדת שיקום של משרד הבריאות במסגרת סל שיקום או הוכרו על ידי משרד הביטחון כזכאים לשירות. השירות מיועד לאנשים החיים בגפם או עם בני משפחתם וזקוקים לסיוע בתחומי החיים השונים. במסגרת שרות זה המתמודד ממשיך לחיות בדירתו ובסביבתו המוכרת ונהנה משיפור משמעותי באיכות חייו באמצעות תמיכה וסיוע של צוות מקצועי מטעם החברה.

מרכזי תעסוקה באזור הדרום

שלו תעסוקה הינה תוכנית תעסוקה ייחודית בשיתוף משרד הבריאות, משרד הביטחון, משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי. התוכנית מאפשרת לכם להשתלב במעגל העבודה, לפתח את יכולותיכם האישיות ולנצל את הפוטנציאל הטמון בכם. התכנית מיועדת לזכאי סל שיקום, אנשים עם מוגבלויות המוכרים ע"י הרווחה

שירות לנפגעות ונפגעי פגיעה מינית
מסגרות שירות לנפגעות ונפגעי פגיעה מינית:

נפגעי ונפגעות טראומה מינית מקבלים מענה מקצועי המושתת על עקרונות פרקטיקה מודעת טראומה, המדגישה הכרה בפגיעה, הבנת האתגרים הייחודיים והתאמת השירות לצרכיהם.
שיקום מודע טראומה הוא חיפוש דרך מותאמת לכל אדם להרחיב את תחושת הבעלות על חייו, ואת היכולת לחיות חיים טובים, מוגנים ומספקים בקהילה.
הליווי המקצועי ניתן במגוון שירותים הוסטלים, קהילות תומכות, דירות קבוצתיות, שירותי תעסוקה ובבית האדם.

מיניות וזוגיות בריאה
מסגרות מיניות וזוגיות בריאה:
לפרטים נוספים 

במסגרות הדיור והתעסוקה של שלו מועברת תכנית לקידום זוגיות ומיניות בריאה לכל מקבל שירות במסגרת.
השירות מועבר על ידי בן וגנר, רכז התחום בסיוע מתאמי הטיפול ומדריכי השיקום.
במסגרת השירות ניתן להצטרף לקבוצות שיחה מתוקשבות בנושא זוגיות, לקבל ליווי לזוגות קיימים ולעבוד על מיומנויות בקשר ותקשורת בין אישית.
בנוסף מתקיימים מעת לעת ערבי "גברים/ נשים בדרך לזוגיות", ערבי הכרויות ועוד.
לפרטים נוספים, ייעוץ והכוונה ניתן לפנות לבן: 1599-559978