מאמר - קלונקס

נילי חן, מטפלת בשירות מעטפת .

אצלנו במעטפת – טיפול ושיקום ממוקד אדם, נסייע לך לבנות תכנית מותאמת למטרותיך האישיות. נלמד אותך כיצד לזהות מקורות תמיכה בסביבתך ונשלב צעדים פרקטיים עם תוצאות בשטח להתקדמות לצד טיפול קשוב ותומך ממטפל מנוסה. לפרטים נוספים, לחצו כאן וצרו עימנו קשר.

המובא במאמר זה אינו בא להחליף ייעוץ רפואי \ פסיכיאטרי. יש להתייעץ ברופא המטפל!

קלונקס היא תרופה פסיכיאטרית ממשפחת הבנזודיאזפינים, תרופות המתערבות בפעילות המוחית ומשפיעות על הנוירוטרנסמיטור המעכב גאבא (GABA). נוירוטרנסמיטור זה מצוי באיזורי מוח רבים והוא מעורב בתהליכים רבים, ופעילותו תורמת לעיכוב תחושת חרדה ועידוד רגיעה. קלונקס משמשת לטיפול בהפרעות חרדה, בהפרעות שינה, באפילפסיה ובמצבים רפואיים נוספים. לתרופה השפעה מרגיעה, מרפת שרירים והיא עשויה לעודד הירדמות. התרופה ניתנת במינונים שונים למטופלים שונים, ובניגוד לתרופות אנטי-חרדתיות אחרות, דוגמת ציפרלקס, הדורשות נטילה יומית רציפה למשך מספר שבועות עד לתחילת ההשפעה, השפעתה המרגיעה של קלונקס מתחילה בין 30-60 דקות מרגע נטילתה. יחד עם זאת, בדר"כ לא מומלץ ליטול את התרופה לאורך זמן, שכן עשויות להיות לנטילתה תופעות לוואי משמעותיות, שיש לתת עליהן את הדעת.

תופעות לוואי

לקלונקס עלולה להיות השפעה ממכרת, והפסקת נטילתה עלולה להיות מלווה בתסמיני גמילה לא נעימים אצל חלק מהמטופלים, על כן הטיפול והפסקתו חייבים להיות מלווים בהשגחת רופא.  כמו כן, עשויה להתפתח סבילות לתרופה, כלומר, לאותו מינון תהיה השפעה קטנה יותר עם הזמן, ויהיה צורך להעלותו. נוסף על כך, לתרופה השפעה מרדימה (אם כי ייתכן שהשפעה זו תפחת לאורך השימוש), אך נטילתה עשויה לפגוע  באיכות השינה.

לקלונקס עשויות להיות תופעות לוואי נוספות, וחלקן עלולות להיות מנוגדות להשפעה הרצוייה של התרופה: תוקפנות ועצבנות, אובדן ליבידו, פגיעה בקואורדינציה המוטורית, פגיעה בזכרון ואף הזיות במקרים נדירים.

כמו כן, תופעות גמילה בהפסקת הנטילה, במידה ואינה הדרגתית ומבוקרת ע"י רופא, עשויות לכלול: מתח, עצבנות, בלבול, רעד, נדודי שינה, כאבי בטן, בחילות, הקאות, זיעה, עוויתות.

לסיכום

אמנם ישנם יתרונות בטיפול תרופתי במצבי חרדה, אך חשוב להדגיש כי טיפול תרופתי לבדו ברב הפעמים אינו מספק פתרון מקיף לבעיה, אלא עשוי לספק הקלה מסויימת, בעיקר סימפטומטית, ועל כן, ההמלצה הרווחת הינה שילוב של טיפול תרופתי לצד טיפול פסיכותרפי, כלומר, טיפול באמצעות שיחות. במקרים רבים, שינויים משמעותיים יושגו רק באמצעות תהליך ממושך הכולל בחינה ועבודה משותפת על הקשיים, בתהליך טיפולי ושיקומי.

בשביל זה הקמנו את מעטפת – טיפול ושיקום ממוקד אדם. תכנית טיפול ע"י צוות של מומחים ואנשים מקצוע מנוסים מתחומי טיפול ושיקום שונים, במטרה לבנות "חליפה טיפולית ושיקומית" עבורכם.לחצו כאן או צרו עימנו קשר.

המובא במאמר זה אינו בא להחליף ייעוץ רפואי \ פסיכיאטרי. יש להתייעץ ברופא המטפל!

צרו עימנו קשר

נשמח לקבוע אתכם פגישה ולעזור במציאת פתרון

צור קשר מאמרים
Sending