בית מאיר בטיול לצפון

כמדי שנה, נסענו- דיירי וצוות בית מאיר- לטיול השנתי בכדי לסכם שנה חולפת ולקבל ברעננות את השנה החדשה.

ההתארגנות לטיול החלה כבר מזמן- כאשר מיקום הטיול נבחר בצורה דמוקרטית, ולפי החלטת "הרב קובע". הדיירים החליטו שהשנה הם מעדיפים להישאר בארץ ולא לנסוע לחו"ל ובחרו לטייל בצפון הארץ.

השכמנו עם אור ראשון ועלינו עייפים לאוטובוס, כאשר פנינו צפונה. בעודינו נוסעים- התחלנו לחקור על האיזור אליו אנו נוסעים בעזרת חידון ידיעת הארץ ובעזרת הדרכתה של גלית- מנהלת הקהילה אשר תיפקדה גם כמדריכת טיולים.

התחנה הראשונה היתה במחלבת תנובה ליד כפר תבור- שם זכינו לשמוע על תהליך פיסטור החלב, על חלוקת העבודה במחלבות תנובה וראינו את ייצור המוצרים האהובים עלינו בזמן אמת. הסיור נחתם בטעימות מהמוצרים השונים.. לאחר מכן הגענו לכפר הנופש בעין גב, התמקמנו בחדרים- אשר היו ממש על חוף הכנרת, ולא יכולנו לוותר על טבילה ראשונה בכנרת. למרות היום העמוס- נסענו לאחר ארוחת הערב לטבריה, שם שוטטנו בטיילת, אכלנו גלידה וחזרנו לכפר הנופש עייפים אך מרוצים.

היום השני נפתח בנסיעה לקצרין- ביקרנו שם ב"קסם הגולן"- מרכז מבקרים שם למדנו על ההיסטוריה של רמת הגולן בצורה אינטראקטיבית- דרך סרט ותצוגה אשר גרמו לנו להרגיש כאילו אנחנו חלק מההיסטוריה של הגולן ע"י שימוש בכמעט כל ששת החושים שלנו..משם המשכנו לבית הבד בקצרין שם למדנו על תהליך ייצור השמן ועל דברים שונים שניתן לעשות איתו כמו מוצרי היגיינה. לאחר עצירה קטנה במצפה גדות לארוחת צהריים, המשכנו להר מירון שם ביקרנו בקבר של רבי שמעון בר יוחאי וזכינו לבקש משאלות לשנה החדשה. את היום חתמנו בקומזיץ על חוף הכנרת בליווי שירה בציבור אותה העבירו שניים מדיירי הקהילה, מרשמלו על האש ושמחה גדולה.

ביום השלישי התחלקנו לשתי קבוצות- חלק בחרו ללכת לטיול ג'יפים וחלק בחרו להשתתף בשייט קיאקים על הירדן. בערב השתתפנו במסיבת דיסקו וקריוקי אל תוך הלילה..

בבוקר היום הרביעי עזבנו בצער רב את כפר הנופש עין גב. אולם, לפני שנעזוב את הצפון באופן סופי עצרנו במפעל השוקולד גליתה אשר נמצא בקיבוץ דגניה- שם למדנו על תהליך הכנת השוקולד בצפייה בסרט וכמובן שלא וויתרנו על טעימות.. לאחר מכן עצרנו במפעל תמרים וראינו סרט על הגדיד ותהליך קטיפת התמרים. לאחר מכן התחלנו בנסיעה הארוכה דרומה..

הדיירים מספרים כי נהנו מאוד בטיול, וזכו להכיר את הצפון, על אף מזג האוויר האביך שפקד את ישראל דווקא בשבוע הזה.. הנה קצת תמונות להמחשה: