בית מאיר נלחם בעישון!

ידוע לכולנו כי העישון הוא מסוכן! הוא גורם סיכון מרכזי לתחלואה ותמותה ממחלת לב וכלי דם, סרטן, מחלות ריאה כרוניות ומחלות רבות אחרות. מחקרים רבים מוכיחים כי שיעורי העישון והתלות בניקוטין גבוהים באופן בולט בין הסובלים ממחלות פסיכיאטריות בהשוואה לאוכלוסייה ללא הפרעות פסיכיאטריות.

הקשר המשמעותי והמוכר ביותר לעישון הוא האבחנה של סכיזופרניה. חולים הסובלים ממחלות פסיכיאטריות מעשנים יותר ומתקשים להפסיק לעשן עקב ההשפעות הפיסיולוגיות של הניקוטין ותסמיני הגמילה הקשים.

מסיבה זו, רבים מאמינים כי אנשים המתמודדים עם מחלות נפשיות אינם יכולים להגמל ויתרה מכך, סבורים כי גמילה מסגריות מובילה להחמרה במצב הנפשי. אמונה זו הינה מיתוס אשר אנו בבית מאיר שוברים בגאווה!

בשיתוף פעולה עם עדן וטלי, סטודנטים לרפואה אשר מלווים את הקהילה התומכת במסגרת "שכן טוב" אנו מקימים קבוצה מיוחדת לגמילה / הפחתה של עישון (חשוב לציין כי בקבוצה משתתפת גם דיירת מהוסטל "בית לאה").

עדן וטלי, בשיתוף קופת חולים כללית ובסיוע של פסיכיאטר (ד"ר עמית) מובילים ומנחים את הקבוצה ביד רמה. לאחר מספר מפגשים שנערכו ברמת הצוותים, נפתחה קבוצה מיוחדת המותאמת למתמודדים עם מחלות נפשיות מתוך ההבנה כי חולים הסובלים מדיכאון או חרדה זקוקים לתוכנית ייחודית להפסקת עישון, תוכנית שהיא גמישה יותר וכוללת ירידה הדרגתית בכמות הסיגריות ושימוש בתחליפי ניקוטין כמו גומי לעיסה או מדבקות ניקוטין.

אנו נמצאים כיום בתום השליש הראשון של הקבוצה הטיפולית והתוצאות- מדהימות את כולם! יותר מחצי מהדיירים המשתתפים בקבוצה הפחיתו את כמות העישון בצורה דרסטית ומעשנים פחות מחצי הכמות אותה עישנו לפני כן! (לדוגמא דייר שנהג לעשן 4 חפיסות ביום, מעשן נכון להיום בין קופסה לקופסה וחצי). נעשים מעקבים יום-יומיים ומנחי הקבוצה מעודדים את הדיירים ליצור עמם קשר בעיתות משבר או לחץ אשר מגבירים את הצורך בעישון.

אנו בבית מאיר גאים מאוד בדיירים אשר משתתפים בקבוצה ומודים לעדן וטלי על קיומה במסגרת. נשמח לעדכן ולשתף את כל הקוראים בבלוג על ההתקדמות של הדיירים ועל החוויות האישיות בהמשך.

שנה אזרחית טובה- ובריאה לכולם!

 

תגובה