דיירי בית מאיר יוצאים לגיבוש

 

קהילה תומכת "בית מאיר" מורכבת מבית מרכזי ודירות. . בחודש האחרון יצאנו, עם כל דירה בנפרד, לגיבוש דירה.

אנו מקפידים לעבוד על פי החזון והערכים של חברת "שלו" ובעצם היציאה לגיבוש אנו רואים כיצד הערכים האלו רוקמים עור וגידים. תחילה, כל דירה בוחרת את הפעילות שהיא תרצה לעשות ובכך אנו מכבדים את ערך כבוד האדם ואת האדם במרכז- , ומאפשרים למשתקמים את הבחירה להיכן נצא ומה נעשה בכסף העומד לרשותינו. ניתן לראות גם את ערך איכות החיים, כאשר כל המשתקמים הגדירו את שעות הפנאי שלהם כחלק משמעותי מאיכות חייהם.

"בית מאיר" הציב לעצמו ערך נוסף של שייכות ולכן אנו רואים בגיבוש הדירות כפעילות חשובה, המאפשרת לדיירים לחוות ביחד חוויות משותפות- אשר יגרמו להם להכיר אחד את השני יותר טוב ולהרגיש תחושת משפחתיות ושייכות לדירה, ולקהילה, בה הם נמצאים זמן גדול מחייהם. לכן, אחת לשנה יוצאת כל דירה, בליווי המדריכה השיקומית והעו"ס, לגיבוש על פי בחירתה.

מתוך הראציונל הזה יצאנו בחודש האחרון לפעילויות שונות, כאשר כל דירה בחרה כיצד היא מעוניינת להתגבש. דירה אחת בחרה ללכת לבאולינג. המשחק כלל ביצועים "ראש בראש" של שתי קבוצות, האחת מול השנייה. אמנם המשחק הוציא את יצר התחרותיות, אך גם גרר עידוד של המשתתפים זה עבור זה, והפסד בכבוד.

יתר הדירות בחרו ליהנות מהקולינריה שיש לבאר שבע להציע ואכלו בארומה ובנאפיס. לצד האוכל, הדיירים לקחו חלק בפעילות חברתית מגבשת, שבה נפתח אשנב קטן לעולמם הפרטי. בפעילות סיפר כל דייר ואיש צוות על מקור השם שלו וגם נחשפנו למקור השם לפי עולם הקבלה. הדיירים הצביעו על תכונות אשר תואמות לשמו של האדם ונפתח שיח עשיר.

הדיירים מספרים שהם נהנו מאוד, ואנו- הצוות- שמחנו לראות גם כאן כיצד הערכים באים לכדי ביטוי הלכה למעשה.

תגובה