דייר בית מאיר בגן הזואולוגי – מפגש עם הטבע הקסום

 

לאור הצלחת העבר, ובהתאם לבחירת הדיירים, יצאו חלק מדיירי בית מאיר לסיור בגן החיות הזאולוגי בבאר שבע.

בצהרי יום ראשון התפנו הדיירים מסדר יומם ושמנו פנינו לעבר גן החיות. גן החיות "נגב zoo" הינו גן החיות הגדול בנגב ומשתרע על שטח של כ- 50 דונם.

תחילה, פגשנו את המדריך אשר עתיד ללוות אותנו בשעתיים הקרובות, תוך כדי שסביבינו הולכים באופן חופשי טווסים וברווזים. המדריך הסביר לנו על סוגי הברווזים השונים ועל נטייתו של הטווס לפרוס את נוצותיו כאשר הוא מעוניין למשוך תשומת לב.

המשכנו וראינו חמורים, זברות, חזירים, יעלים, סוריקטות, ראם, בבון וג'ירפות. תוך כדי האכלנו את החיות באוכל אשר ניתן לנו בכניסה לגן, ואשר באמצעותו לכדנו את תשומת ליבם של החיות, ונוצר קשר בינינו ובין החיות.

הגענו לביתן הזוחלים. בביתן ראינו סוגי נחשים שונים, עכברים ומגוון חיות אשר הולכות על ארבע. בביתן גם ניתנה הזדמנות, למי שרצה, לגעת בעורם החלקלק של הנחשים ולמדנו על מערכת הרבייה ועל הרגלי האכילה שלהם.

בדרך ראינו תנינים, יענים וקופים- לא כולם באותו הכלוב, כמובן. המדריך סיפר לנו שחלק מבעלי החיים הינן חיות בר, אשר הובאו לגן מהטבע ע"י פקחי רשות הטבע והגנים ואנשים פרטיים לצורך קבלת טיפול רפואי לאחר שנמצאו פצועים בשטח, ובגן הם זוכים לקבלת טיפול רפואי ובמידת הצורך גם שיקום  ולאחר מכן, את הבריאים שניתן להשיב לטבע אנו משחררים ואילו השאר משתלבים בתצוגות הגן.

סיימנו את הסיור בביתן המעופפים ושם זכינו לתצוגה מרהיבה של תוכים יפיפיים. הדיירים מספרים שמאוד נהנו מהסיור, מהשינוי בשיגרת יומם ומהמידע החדש שקיבלו. י' מספר כי יצא נרגש במיוחד מהסיור משום שקיבל בשורה שעתיד להגיע אריה לגן החיות, וזו החיה שהוא הכי אוהב.

תגובה