השתלמות לצוות בהדרכת עיוורים ולקויי ראיה

צוות הוסטל עיוורים-חרשים השתתף  ביום השתלמות בנושא הדרכה שיקומית לעיוורים.

הסדנא החלה בהתנסות. הצוות הרכיב משקפיים אשר מצמצמים את שדה הראייה ו/או מטשטשים אותו ובכך מדמים ראיה של אנשים עם "תסמונת  אשר".

הצוות התבקש לצאת לרחוב עם מקל נחייה או לבצע משימות בתוך הבית כמו :כתיבת רשימת קניות, כתיבת צ'ק, התנסות  במשחקי פנאי וכו'.

לאחר ההתנסות, קיבלנו  הסבר כללי על סוגים שונים של ירידה בראייה. למדנו טכניקות שונות לעבודה שיקומית עם אנשים עוורים או כבדי ראייה. כיצד ניתן לארגן את סביבתם הקרובה בצורה שתעזור להם לתפקד באופן עצמאי.

למדנו על עזרים שונים היכולים לסייע להם בתפקוד היומיומי הבסיסי, כגון: מכשיר המונח על הכוס ורוטט כשהמשקה שמזגנו מילא את הכוס, טבעת המצמידה זוג גרביים לפני הכביסה כדי שלא יפרדו. ועוד…

למדנו שאין לוותר על העצמאות של הדיירים ויש להתעקש שיעשו דברים למען עצמם. וכמעט אין דבר שהוא בלתי אפשרי…

הסדנא הייתה מעניינת וחוויתית וסייעה לצוות להבין מהם הצרכים של אנשים עוורים וכבדי ראייה ושמה לנו דגשים  לעבודה  איתם. בנוסף, עזרה לנו להבין שבכל לקות הצוות וגישתו מהווים את הגשר לעצמאות האדם. אין סיבה לעשות "הנחות" אלא להשקיע בהנגשות ובתוכניות שיקום כדי שכל אחד יוכל להיות עצמאי במקסימום התפקודים.

חג שמח

צוות הוסטל עיוורים-חרשים

2 תגובות ל“השתלמות לצוות בהדרכת עיוורים ולקויי ראיה”

  1. טל לדר

    כל הכבוד, זו נשמעת השתלמות חשובה וחווייתית מאד. גם ההוסטל עצמו נראה מצוין, חדש ונקי ונראה שמי שיגור שם תהיה לו איכות חיים טובה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  2. אורי

    מקסים !!
    התנסות מבורכת וחשובה.
    יישר כוח חברים!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה