ט"ו בשבט הגיע, חג בענבלים!

מזה כשנתיים שיש לנו בהוסטל גינה קטנה של תבלינים וצמחים עונתיים שאנו דואגים להשקות ולטפח.

לכן בואו של חג האילנות היה לנו הזדמנות נהדרת כדי לחדש ולשפר את צמחיית ההוסטל…

בשביל שיהיה לנו מה לשתול, נסענו יחד למשתלה ובחרנו שלל פרחים, תבלינים וצמחים שיוסיפו צבעים וריחות לגינה שלנו בהוסטל. המבחר במשתלה היה גדול ולא היה קל לבחור. את השתילים בחרנו לפי מה שאנחנו אוהבים, וגם התייעצנו עם אנשי מקצוע (כי במרפסת שלנו יש שמש מאד חזקה רוב היום וזה לא משהו שטוב לכל צמח). אז אחרי מחשבה משותפת יצאנו משם עם כל טוב ומוכנים לשתילה!

הגענו להוסטל עם כל השתילים ובקצב המוסיקה שהתנגנה לה ברקע, התחלנו במלאכה!  אחד הדברים הנפלאים בגינון הוא שיש כל כך הרבה דברים לעשות כך שכל אחד יכול להצטרף לשלב בתהליך אליו הוא מתחבר. הפכנו את האדמה, ניכשנו עשבים שוטים, שתלנו את השתילים ברחבי ההוסטל וכמובן השקנו. חלק מן השתילים היו פרחים עונתיים בשלל צבעים (כמו: אמנון ותמר ולוע הארי) וחלק מן השתילים הם צמחים שישארו ירוקים כל השנה (כמו: נציץ וחבלבל). מי שלא רצה להתלכלך עזר להחליט היכן כדאי לשים כל שתיל. כמובן שלא שכחנו לרענן את גינת התבלינים שלנו – "גינת ענבלים". הוספנו תבלינים חדשים ומגוונים, חלק שמתאימים לבישול (כמו: פטרוזיליה וטימין) וחלק להכנת תה טעים (כמו: נענע וגרניום) וסידרנו אותה מחדש בצורה נגישה ונוחה.

ועכשיו, אחרי העבודה המרובה, ואחרי שהחצר והמרפסת שלנו מלאי צבעים וריחות נעימים, נשאר לנו רק לדאוג להשקות ולטפל בגינה ובצמחים כדי להמשיך להנות מהם כל יום!

חג שמח לכולם!

תגובה