טיול לאילת

בתחילת חודש נובמבר, נסענו דיירי וצוות "ענבלים" לנופש של שלושה ימים בעיר אילת. ההתרגשות שסבבה את ההכנות לטיול הייתה נכרת באוויר- רוב הדיירים בחרו להצטרף לטיול ועל אף השעה המוקדמת, התכנסו מלאי חיוכים מחוץ לדלתות ההוסטל ומיד – יצאנו לדרך!

בדרכנו דרומה, לא רחוק ממצפה רמון, עצרנו בחוות האלפקות, שם מדריכה נחמדה סיפרה לנו על האלפקות והלמות המתגוררות במקום: הלמה (ארוכת הצוואר) והאלפקה (הנמוכה והפרוותית) הן בנות-דודות רחוקות של הגמל המדברי, והן הובאו לישראל במטוס מיוחד – כדי שנוכל להכיר אותן גם פה. בחווה, היו בין השאר גם חמורים, סוסים וסוסי פוני, נהננו לעשות פרצופים למצלמה יחד עם שלל החיות השונות, להאכיל וגם ללטף את אותן. אחר כך נפרדנו לשלום והמשכנו בדרכנו. .

לאחר נסיעה ארוכה וחידון מעשיר של פאולה המדריכה על הנוף שבדרך (בו החבר'ה הפגינו ידע מרשים), הגענו למלון "קלאב הוטל ספורט" והתחלקנו לחדרים. המלון היה מפנק מאוד- טלוויזיה שטוחה בכל חדר ומרפסת נוף לבריכה. אחד הדיירים תיאר: "הגענו לבית המלון, יפה, חדש, עם אוכל, שתייה, חדר אוכל, ברמן (שמזג לנו קולה), בריכה, חדרים עם טלוויזיות, מיטה זוגית, אחלה מלון. היה אפשר לשתות קפה ולהסתכל על הנוף!".

אחרי ההגעה למלון, חלקנו הלכו לנוח קצת בחדר וחלק התארח בלובי על קפה ועוגה, כדי להתאקלם באווירת החופש. בערב, התכנסו מעט דיירים ומדריכים אמיצים במגרש למשחק כדורסל היסטורי. הטובים ניצחו כמובן! לאחר ארוחת הערב, הייתה מסיבה בלובי המלון – בו חלקנו רקדנו את שארית כוחותינו מהיום הארוך. . הלכנו לישון עייפים אך מרוצים J

בבוקר היום השני, לאחר ארוחת הבוקר (המפנקת!), נסענו מרחק קצר למרינה על החוף, שם חיכתה לנו סירה גדולה ומלאת תיירים, איתה יצאנו להפלגה ברחבי מפרץ אילת. מסיפון הספינה יכולנו לראות את חופן של שלוש מדינות (מצרים, ירדן וישראל) ושמענו סיפורים מעניינים על פרטי הנוף הקטנים שעל החוף. השמש החמה ואוויר הים מילאו את כולנו חיוכים. לאחר מכן, ירדנו אל בטן האונייה, שם ניצבה רצפת זכוכית שדרכה צפינו בריף המיוחד של המפרץ – אלמוגים, דגים ושלל יצורים ימיים משונים! "בהתחלה פחדתי שאטבע" אמרה אחת הדיירות "פחדתי בגלל שראינו את הדגים מתחת למים (דרך זכוכית שקופה בספינה) אבל בכל זאת היה כיף!". דיירת אחרת אמרה: "היינו בשיט והיה מפחיד, אך התגברתי על הפחד ולמרות הכל, ממש נהניתי בשיט".

בהמשך היום הלכנו לחוף לשכשך את רגלינו במים, לצפות בשקיעה ולאחר מכן יצאנו לטיול בטיילת, שהייתה עמוסה בתיירים ובשלל דוכנים למכירה. הסתובבנו בין הדוכנים השונים, וזללנו ארטיקים.

ביום האחרון, לאחר ארוחת הבוקר (כשכולנו כבר "מפונקים" כהוגן), נסענו יחדיו למפגש מיוחד מאוד – מפגש עם דולפינים! היינו שם בזמן האכלת הדולפינים והם התקרבו מאוד ונשארו בקרבתנו גם זמן רב לאחר מכן. אחת הדיירות אמרה: "ראינו איך מאכילים את הדולפינים. אני מתגעגעת במיוחד לנענע, דולפינה בהריון שהכרתי".

חזרנו מהריף, וקצת לפני סיום ניצלנו עוד כמה רגעים קטנים של כיף במלון – בבריכה, בג'קוזי או עם קפוצ'ינו קטן ועוגה. לאחר נסיעה ארוכה אך מהנה, הגענו להוסטל עייפים אך מפונקים! הדיירים חזרו מרוצים ורבים שיתפו ואמרו כי נהנו בטיול. אחד הדיירים סיכם: "זו הייתה חוויה מאוד רלוונטית ואופטימית!" דייר אחר שאל: "מתי כבר נוסעים לטיול הבא?". . .