יום כיף להורים ולילדים – ציפור הנפש

יום כיף   להורים ולילדים  12.4.17

ציפור הנפש, מרכז להורים מתמודדים

סיור ופעילות במרכז לתיאטרון הבובות בחולון

 

    נפגשנו בחול המועד ליום חוויתי במרכז לתיאטרון הבובות בחולון. כ-20 משפחות, הורים וילדיהם. התחלקנו לשתי קבוצות בהתאם לגילאים, ויצאנו לדרך, בין מספר המוקדים שבמרכז המרשים.

בפעילות הראשונה בנינו בעצמנו בובות מאביזרים ביתיים פשוטים ומוכרים כמו צלחות חד פעמיות או תבניות ביצים. בעזרת המדריכות עברנו משלב אחד לשני, שידכנו, הדבקנו, קיפלנו וחיברנו, ובשלב האחרון גם עיצבנו וקישטנו, כל אחד בהתאם לבובה אותה בחר ליצור. כך קיבלנו שפע של דמויות כמו כלב ארוך שיער, צפרדע ירוקה ומלכותית או פיל מתהלך על נהר. כמובן שכל מי שעמל על הכנת בובה זכה גם לקחת אותה בסיום הביתה.

במוקד השני קיבלנו הדרכה על הפעלת בובה, כאשר במקביל כל אחד זכה להפעיל בובה בעצמו, ולהתנסות בהמחזה קצרה. ראינו איך מביעים עצב או שמחה, כעס או הפתעה, ובכלל איך בובת צמר עם שתי עיניים מקבלת חיים ואופי. במיוחד משמח היה לראות הצגות קצרות משותפות להורים ולילדיהם, שבחרו לשיר ולהציג יחד.

וכמובן לא הלכנו הביתה לפני שזכינו לסיור במוזיאון המרשים של המרכז. בסיוע של בובת היד ג'ינג'ר למדנו על הצגות משנים שונות ומתקופות אחרות, ואף ראינו מספר הצגות קצרות שהמחישו את סוגי הבובות השונים וההבדלים ביניהם. צחקנו מבובת האצבע שבנתה לה חבר, התפעלנו מהריקוד של הרקדנית ההודית שהיא בעצם בובת מריונטה, והופתענו מהדמויות השונות שהופיעו בתיאטרון הצלליות.

במהלך היום נהנינו גם מהפסקה עם ארוחה קלה (כשרה לפסח כמובן:) ומהשמש הנעימה. שמחנו על ההזדמנות לפעילות משותפת של ההורים וילדיהם, בה הם בונים וצופים יחד בפעילויות והסברים שונים, ומבלים זמן איכות משותף. בין אם אלו משפחות ותיקות, שעברו איתנו כבר כמה ימי כיף, או משפחות שלהם זו הייתה הפעם הראשונה, כולן נהנו מאוד מהמפגש ונשארו עם ציפיות  למפגש הבא.

 

תודה לכל העוזרים והמארגנים, ונתראה ביום הכיף הבא..

 

המשפחות, סוזי וצוות מרכז ציפור הנפש

כתב: עמי ויזל, מלווה הורים במרכז ציפור הנפש

תגובה אחת על “יום כיף להורים ולילדים – ציפור הנפש”

תגובה