מכתב אישי- מאת מקונן (קוני) אנגדה

אשר ביטון  2

6 תגובות ל“מכתב אישי- מאת מקונן (קוני) אנגדה”

  1. סמדר

    אובדן שאין מילים לתאר. קוני תודה על השיתוף האמיץ. לצד העצב והתחושה הקשה, ריגשת!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  2. דורון ביטון

    קוני היקר,
    עמדנו קוראים את מכתבך קינתך, על אחינו אשר האהוב, ונדמה כאילו היית אח, ואולי יותר מאיתנו…
    קרעת בנו, והלמת בנו וריגשת בגודל ועוצם אהבתך לאחינו האהוב.
    ידעת לספר מורשתו כמו שלא נדע לעולם, וידעת לתאר באחינו כמו שלא ידענו מעולם…
    הקינה שלך על אחינו, היא מסמך מופת שייצרב לעד. מסמך המתעד את חייו ואופיו ואת גדלותו של אחי .

    תזכור לעולם!!! על פי הסיפורים שלך, ברור לנו שהיית לאחינו אח אהוב, ואתה הבאת בו את אשר לא יכולנו להביא בו. שמחת חיים נדירה, שחוק ואהבה, ואתה הזוכה מכולם. שהרי אחי האהוב היה מסור לעבודתו, רעייתו וילדיו, ורק אתה ואחי שמעון זכו לרגעים צרופים שתצרבו לכם לעולם ואשריכם.
    מהיום הראשון בו הופעת עת יגון וצער, השכלנו להבין את גודל אהבתכם , ואת גודל יגונך על אחיך אשר. אחי אשר בחר באח נדיר, בחר בך ובצדק. טביעת העין שלו, הביאה אותו בוחר לעצמו את הטוב והחבר מכולם, אותך קוני.
    בשם משפחתי שמבכה את לכתו, אנו מחבקים בך ויודעים כי אתה אבל וכואב כמונו. תשמור על עצמך ! כי אתה מזכרת ואמן מזכרת עד והנצחה חיה של אחינו האהוב.
    אוהבים אותך!!!!
    דורון בשם משפחת ביטון כולה ובשם הרעייה האהובה שרון והבנות הנדירות שרון ומלי

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  3. יעקב מולכו

    אשר ביטון, קטונתי מלכתוב הספד אודותייך, מי אני ומה אני שאוכל להידמות לענק כמוך שמכיר נפש אדם ורואה את האדם כמות שהוא, היכן שהוא ומכבד אותו מעצם היותו אדם. לא הבדלת בין אדם לאדם. לכל אחד נתת את הבחירה ואת הזכות להיות מי שהוא. קבלה נקייה מפניות, קבלה ללא תנאי, קבלה של כבוד, של אמונה, של שותפות. כל מי שעבד איתך ידע מי אתה, כולנו ידענו עד כמה אתה עצום ומיוחד במינו, זן נדיר שאין עוד כמותו. מעולם לא הכרתי אדם כמוך, קטונתי מלעמוד לידך. הייתי מלא ביראה, בכבוד ובהערכה כלפייך, נפעם מליבך הרחב מהנתינה, מהמסירות לאנשים שעבדו איתך. הסובלנות, הנוכחות המדהימה שלך, הקסם האישי, רק להיות במחיצתך היה מקור להשראה וללימוד. שאיפה תמידית להידמות לך בדרכיך. אלהים יודע עד כמה הייתה ראוי ומקובל בפני כל אדם שפגש אותך, איך הצלחת גם להיות נוכח כל כך בחיי אנשים, גם להיות זמין, לעזור תמיד וגם לעודד לעצמאות, לבגרות, לאחריות, למחויבות. היית באמת, חיית באמת, פעלת באמת, כל מי שראה אותך ראה אמת. דמותך מופת ויראת כבוד ממלאת אותי בכל רגע שאני מנסה להידמות אך במעט למידותייך העצומות. כל כך הרבה אנשים שמכירים בגדולתך בוחרים להפנים את דמותך בשקט, נוצרים אותך בליבם כיהלום טבוע עמוק עמוק בתוך נפשם. החלל שהשארת עצום, לענקים כמוך אין תחליף ואין צורך בתחליף, דמותך מופנמת בתוכנו. אין לי צורך ללמוד מעוד אדם או ספר אודות משמעות המילה "כבוד". למדתי מהגדול מכולם שאין עוד כמותו. שום מילה כתובה לא תחליף את החוויה מלראות ולשמוע אותך מדבר אל אדם אחר. מלהקשיב לטון הדיבור השקט, הבטוח, הנוגע בנפשו של אדם ומביא איתו ביטחון וודאות וכבוד והערכה. מי שהכיר אותך זכה, מי שהכיר אותך ידע שזכה בדמות מופת בעודך חי, פשוט לא רצו להביך אותך. כי מה לך מכבוד והערכה ברחת מכל אלה כמו מאש. מספיק לך, כך אמרת, לעשות את העבודה שלך הכי טוב שיש ולהיות בשביל אחרים, לא בשביל כבוד, לא בשביל הערכה ממישהו. כמה מיוחד שאתה וכמה צנוע ומרוכז בעשייה, בנתינה, בעזרה לזולת. אין לי תחליף לדמותך, גם לא יהיה, כל מה שנשאר עבורי הוא להמשיך אך במעט, בכוחותיי המוגבלים את דרכך שנבעה ממך כמו מעיין ללא הפסק. מי יתן ויהיו לי את הכוחות להיות נאמן לדרכך.
    יעקב מולכו

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  4. סיגל בלייש

    אשר היה איש מדהים כל התכונות הטובות היו באשר עושה את עבודתו בצניעות בשקט וביושר.
    שאשר היה מגיע למשרד תמיד האווירה היתה נעימה .
    אשר היה אדם צדיק שתמיד אזכור

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  5. אדיר סרוסי

    בבואי להספיד את אשר ז"ל איני יכול להתעלם מהמשמעות החבויה בשמו: אושר. בעיניי מילה זו היא התגלמותו של אשר האיש והאגדה. בחיבור משמעות זו עם עיסוקו בעבודות הגינון שזהו החיבור הענק לאדמה משדר את תחושת הביטחון שהקרין אשר על כל סובבו. את ערך הנתינה הענק שהוא דגל בו. את האכפתיות וערך המשפחתיות שדאג להדגיש בכל רגע נתון.
    אין ספק שבפטירתו השאיר חלל אינסופי שכולנו מרגישים ובני משפחתו בפרט. לא אוכל למלא חלל זה לעולם אל מבטיח שאנסה להנציח זכרו בכל דרך אפשרית.
    יהי זכרך ברוך.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  6. רחל פינטו

    רק עכשיו אני רואה את הבשורה העצובה הזאת. הכרתי את אשר איש מדהים .אהוב על הבריות. תמיד נרתם לעזור..קוני ריגשת אותי במכתב הפרידה כואבת את כאבך.. ושלא נדע עוד צער

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה