מסיבת חנוכה- דיור מוגן,קרית מלאכי- דצמבר 2011.

כבכל שנה, גם השנה חגגו עובדי ומשתקמי הדיור המוגן את חג החנוכה יחד, במסיבה שהוגדרה על ידי כולם כמסיבה המוצלחת ביותר שהתקיימה במסגרת עד כה.
רוצים לשמוע מדוע? המשיכו לקרוא..

ההכנות למסיבה מתחילות כחודש לפני החג. תחילה נקבע הרעיון המרכזי של המסיבה, במקרה זה – חנוכה.

היה חשוב לנו מאוד לתת דגש למשמעות החג ולסמלים המייחדים אותו, והוחלט כי תהיה הדלקת נרות מסורתית ויאמרו דברי תורה ברוח החג. כחלק מההחלטה להעצים ולתת מקום לכישוריהם הייחודיים של המשתקמים, הוחלט להציע לאחד מהם להיות אחראי על הדלקת הנרות ולכבד אותנו בנשיאת דבר תורה. לשמחתנו הוא נענה להצעה.

הצוות קיים חשיבה בנוגע להפעלות אפשריות. לשם כך שוחחנו עם המשתקמים ושמענו את דעתם ורצונם. הוחלט כי נזמין מפעיל קריוקי מקצועי שנכח גם במסיבה הקודמת והפעיל את הקהל בצורה יוצאת מן הכלל.

השלב הבא היה העלאת רעיונות בנוגע לכיבוד ומשחקים, וכן חלוקת תפקידים ברורה לקרת הערב ובמהלכו.

ככל שהערב התקרב, גברה ההתרגשות-הן מצד הצוות והן מצד המשתקמים, החוויה הזו כשלעצמה הייתה מגבשת ומקרבת וניכר היה שכולם מחכים למסיבה במידה שווה..

הגיע היום- כבר בשעות הבוקר החל חלק מהצוות בקניות לקרת המסיבה. בשעות הצהריים ריח הבישולים כבר נישא באוויר והמקום החל לובש חג.

ראשוני המשתתפים הגיעו ונהנו מסלט פירות עשיר וטעים ואז.. המוסיקה החלה להתנגן.

האווירה הייתה שמחה וחגיגית, וכל הנוכחים פצחו בריקודים זה עם זה.

מרגש.. החבר'ה שלנו, שלא תמיד אנחנו רואים אותם במיטבם, שלא תמיד צוחקים ושמחים, שמדברים איתנו על תרופות, על קשיים ועל הישרדות- פתאום נראים כל כך שונים, פתאום הם רוקדים ושמחים וצוחקים, פתאום הם מתחבקים ומשתחררים,הם לא חושבים על הקושי, לא על זה שאין כסף, ולא על המחלה. הם חושבים על כמה טוב להם ברגע זה, ועל כך שהם מסוגלים ליהנות והם נראים.. מוארים.

אחרי השירה והריקודים, קיימנו את מצוות החג. כאמור אחד המשתקמים הדליק את הנרות וברך ולאחר מכן נשא דברי תורה. בסיום דבריו ציין כי לאחר כל חג אנו נוטים לומר "נגמר החג", אולם יש לומר ש"התווסף עוד חג לחגים שחגגנו עד כה"- רעיון יפה שנותן זווית ראיה שונה קצת לגבי אירועים שונים שאנו חווים, ואפשר לאמץ אותו לא רק בתקופות החגים..

לאחר הדלקת הנרות החלו משחקים נושאי פרסים. משחק הכיסאות המוכר, שתמיד גורר פרצי צחוק (בגלל נפילות,החלקות וכדומה..), חבילה עוברת עם משימות מצחיקות (לצייר פרצוף בעיניים עצומות, לחקות פרצוף מצחיק של מישהו אחר) ומרגשות (לברך את כל הנוכחים), וברוח החג- כיבוי נרות באמצעות אקדחי מים והשחלת נרות לבקבוק.

לאחר המשחקים נהנינו מארוחת הערב – סנדוויץ טוניסאי שכלל טונה,תפוחי אדמה ושלל סלטים כמיטב המסורת. אחרי ארוחת הערב המשיכו האמיצים בנינו בריקודים (בכל זאת קשה אחרי האוכל), ולעת ערב נפרדנו עם שמחה בלב וסופגניה מתוקה ביד.

המסיבה הייתה עשירה ומהנה, ואנחנו שמחות וגאות להשוויץ בתמונות.

בפעם הבאה, כולכם מוזמנים..

צוות הדיור המוגן- קרית מלאכי והסביבה.

 

תגובה