סיום ההתערבות הקבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית בבית מאיר

 

נתחיל מהסוף- לפני כשבוע סיימו שישה מדיירי בית מאיר את ההתערבות הקבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית בקרב אנשים המתמודדים עם מחלת נפש.

הקבוצה התחילה להירקם בפברואר השנה וארכה כעשרים מפגשים קבוצתיים אשר הונחו ע"י העו"סיות של בית מאיר- מיכל ואיילת. לצד הנחיית הקבוצה לקחו השתיים חלק בקורס אשר ליווה את ההנחייה כחלק מהקורסים המוצעים בבית הספר לשיקום והועבר ע"י עמית ימין, איילת שקד ונטע מרגלית. יש לציין כי מדובר בפעם הראשונה שקורס כזה מתקיים בבאר שבע ולא בבית הספר לשיקום בקרית אונו- ועל כך תודה למנחות ולמשרד הבריאות!

ההתערבות עצמה בנויה מעשרים מפגשים אשר מחולקים לחמישה פרקים המורכבים תחילה מהיכרות. שנית, חלק פסיכו-חינוכי העוסק בלמידת העובדות לעומת המיתוסים אודות מחלת נפש. שלישית, עיצוב קוגניטיבי העוסק בהיכרות עם דרכי חשיבה שליליות ולימוד של מחשבות חלופיות. רביעית, עיבוד נרטיבי העוסק בהבנייה מחדש של הסיפורים האישיים באופן שמעבה את הסיפור ומרחיב את הזהות העצמית. וחמישית, סיכום ופרידה.

בנימה אישית יותר, נראה כי הדיירים עברו דרך בקבוצה ויצאו כאשר שינו במקצת את דרכי חשיבתם. י' מספר כי "התחלתי לחשוב על עצמי באופן חיובי יותר, כאשר בעבר ראיתי את עצמי באופן שלילי". לנו כמנחות, היה מאוד מרגש ללוות אותם ולראות את השינוי והדרך שהם עושים.

 

תגובה אחת על “סיום ההתערבות הקבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית בבית מאיר”

  1. עמית

    ברצוני להודות למנחות איילת ומיכל ולכול המתמודדים שהשתתפו בסדנא רכשתי כלים רבים לגבי התמודדות אם הסטיגמה העצמית מאחל לכל חברי הקהילה לעבור סדנא זו

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה