סיור חנוכה דיור מוגן מרכז- לסמטאות יפו הקסומות

ביום חמישי אחה"צ, נר חמישי של חנוכה, יצאנו בהסעה מכפר סבא לכיוון יפו. בדרך עצרנו לאסוף חברים נוספים בפתח תקוה. למרות הפקקים (אתם יודעים איך זה בחגים בגוש-דן…) הגענו למחוז חפצנו.

נפגשנו עם המדריך הציורי שלנו, זהר, בשעון של יפו העתיקה. זהר הראה לנו את שרידי בניין הממשל התורכי, הסראיה, שחודש כמו גם השעון העתיק שעובד כיום. משם המשכנו עד למקום בו ניצבה החומה העתיקה שהגנה על יושבי יפו בעבר. טפסנו לנקודת תצפית בה ראינו את סלע אנדרומדה, ושמענו בפירוט את הסיפור המיתולוגי עליה. במקום נערכה "החלפת שלטון" מזהר התורכי (חובש התרבוש) לזהר הנאפוליוני (החובש כובע משולש). "נאפוליון" הוביל אותנו לכנסיה נוצרית מפוארת. ירדנו וטיפסנו בסמטאות המזלות ונכנסנו ל"עדינה פלסטלינה", גלריה מקסימה הניצבת על חורבות באר עתיקה, אשר בה נמצאו שרידים ארכיאולוגים מתקופות היסטוריות שונות כמו הרומאים, הממלוכים, הצלבנים ועוד. התפעלנו מהיצירות המדהימות הנעשות במקום מחימר פולימרי. עם יציאתנו משם הגיח לפתע שמעון, אחד השליחים של ישו, שסיפר לנו על תחילת הנצרות והציע לנו טבילה במבצע. מאוכזב מחוסר ההיענות להצעתו החד פעמית הוא פרש, וזהר התורכי חזר אלינו. הוא הוביל אותנו ל"עץ המעופף" וסיפר לנו על היצירה המפתיעה הזו. לסיום, על אף שהסיור חל בחנוכה, החלטנו להתחפש כולנו לתורכים ועל כך מעיד התצלום המשותף.

התפזרנו לחצי שעה ליהנות ממבחר האוכל הטעים שיפו העתיקה מציעה. וחזרנו בהסעה לפתח תקוה, שם התארחנו בבית הקבוצתי. בבית התקבלנו בשמחה ובחום ע"י הצוות והדיירים, הדלקנו נרות חנוכה, שרנו ואכלנו סופגניות.

שמח ומלא בחוויות חזר כל אחד לביתו

תגובה