סיפור הצלחה -אייל

אייל (שם בדוי) מטופל על ידי במשך כשנתיים וחצי, ובעייני אין אדם מתאים יותר ממנו בכדי לתאר את "המונח סיפור הצלחה". כמי שמטפלת באייל אני יכולה לשתף שכאשר אני חושבת עליו ועל התהליך שהוא עבר אני מתרגשת, אני מעריכה, אני גאה.

אייל, בן 41, מתגורר בדירה בקהילה תומכת בית מאיר מזה כ-9 שנים. הוא הגיע לבית מאיר לאחר שנים רבות של חיפוש עצמי, קשיים יום יומיים, ומלחמת קיום בה כל יום הוא מאבק, גם ברמה התוך אישית וגם ברמה הבין אישית. אייל מספר שהוא היה במצב קשה מאד ושבאותה תקופה גם לא היה לו למי לפנות, כיוון שהיה מחסור בשירותים המותאמים לצרכיהם של מתמודדים. הוא התקשה למצוא מסגרת תעסוקה שאהב, בכל מסגרת בה עבד הרגיש לא מסופק ולכן גם התקשה להתמיד בה, ומצבו הנפשי לא היה יציב. אייל הועבר לטיפולי בנקודה משמעותית בחייו בה לקח החלטה לעשות שינוי.

שינוי- משהו שכל אחד מאיתנו רוצה לעשות בתחומים מסוימים בחייו. מילה גדולה שאוהבים להשתמש בה. ואצל אייל, זה פשוט קרה, כאשר החליט לעשות זאת. כאשר הוא הבין שיש לו את הכוחות לשנות את חייו ושהוא יכול להשיג את השאיפות שלו בזכות עצמו.

אייל הבין כי בכדי לעשות שינוי משמעותי בחייו עליו לעשות עבודה עצמית, ללמוד לתת לאחרים ולקבל מהם. הוא החל להיפגש עם הפסיכיאטר המטפל בו באופן קבוע ובעזרתו עבד על הקושי שלו לשלוט בכעסים, במקביל לפגישות איתי. בנוסף, החליט שהוא מעוניין לעשות שינוי בתחום התעסוקתי והחל בתהליך הגשמת השאיפה שלו- לתרום לאחרים מניסיונו במערך השיקום. הוא פנה לרכזת בפרויקט צרכנים נותני שרות, כתב קורות חיים, ניגש לראיונות, והתקבל לעבודה כמדריך בהוסטל, תפקיד אותו עושה במסירות כבר מעל לשנה וחצי. השינוי בתחום התעסוקה השפיע על אייל בכל תחומי חייו- בזכות ההכנסה שגדלה ההתנהלות הכלכלית שלו השתפרה, היחסים עם המשפחה השתפרו וכן היכולת של אייל לקבל סמכות ולהיכנס לנעליים של המדריך, גם בהיותו דייר המתבקש לעשות דבר מה שלא תמיד אהוב עליו במיוחד….

אז לעבוד זה חשוב, להיות סבלני זה חשוב, אבל בעיקר חשוב להיות מאושר. ואני רואה ושומעת מאייל שכיום הוא מרוצה מחייו, מעריך את מה שיש, ומברך על כך.

אייל גם התברך בכישרון, הוא כותב ושר ואף נרשם לאחרונה ללימודים בתחום זה ועתיד להתחיל ללמוד בחודש הבא.

אין ספק כי השינוי שאייל  עשה בחייו הוא הצלחה גדולה.

ולסיום בחרתי כמה מילים משיר שבעייני מתאר את התהליך שאייל עבר (וגם אהוב על אייל במיוחד):

"כי בחיים הכל עובר
מטעויות למד והשתפר
מה שקולך הפנימי אומר, זו האמת שלך
לא, לסלוח זו לא חולשה
נצור אהבה בדרכך
ודע, את כל הסובב אותך".

תגובה אחת על “סיפור הצלחה -אייל”

  1. משה בן-ישראל

    אני רק יכול להגיד לך שתמשיך מהצלחה להצלחה
    ואייל אתה צעיר ומלא כוח רצון.
    פעם גם אני הייתי בהוסטל בית מאיר ומכיר
    שמה הרבה חברים .ד"ש לכולם……….משה

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה