סיפור הצלחה פנינה אביטל – רכזת השמה

מאיה {שם בדי} משולבת בפרויקט ייחודי של אגף השיקום התעסוקתי של משרד הרווחה. היא הגיעה אלינו לאחר שלא עבדה 25 שנה והשקיעה את כל כולה לגידול ילדיה.

מאיה מאובחנת כלקוית שמיעה כבר למעלה מ20 שנה ובעקבות כך נוצר אצלה חוסר ביטחון בכל הנוגע להשתלבות בעבודה בשוק החופשי. מאיה עברה סדנא תעסוקתית שאנו מפעילים ובמקביל התחלתי להיפגש עמה לפגישות פרטניות, שעיקר העבודה התמקדה בלבנות חזרה את בטחונה העצמי בנושא התעסוקתי. לדברי מאיה חוסר ביטחון זה נובע הנובע מהיעדר ניסיון בתחום. בנוסף נעשו בניית קורות חיים והכנה לראיונות עבודה.

תחילה מאיה לא הייתה מוכנה להתפשר על עבודה והציבה רף גבוה שאינו תואם  את המציאות התעסוקתית הקיימת כיום ולכן, למרות ניסיוני להציע לה מספר לא מבוטל של עבודות נתקלתי בסירובים חוזרים ונשנים. היא ניגשה לשני ראיונות עבודה אותם היא לא עברה, תחושת האכזבה קוננה בה והיא הבינה שעליה להתפשר.

ביחד חשבנו שעליה להתחיל לעבוד בצורה הדרגתית ולהשתלב בעבודה שתמצה את היכולות והכוחות הטמונים בה. לאחר חיפוש אינטנסיבי מצאתי לה עבודה בארגון של כבדי שמיעה בתור רכזת מידע, תפקיד זה מצריך ידע על עולם כבדי השמיעה והניסיון האישי שחוותה מאיה מידי יום יכול לסייע לה להשתלב בעבודה. מאיה עברה את ריאיון העבודה בהצלחה וכיום היא עובדת בתפקיד זה ומרגישה שהיא מגשימה את עצמה בפן האישי משום שהיא מביאה את עצמה ואת סיפור חייה לעבודה.

מאיה משתכרת בשכר גבוה משכר מינימום והיום לאחר שנים רבות היא מרגישה הגשמה עצמית ותחושת סיפוק גדולה.

תגובה