מרכז ציפור הנפש כפר-סבא, יום כיף 5"

 יום כיף 5 להורים ולילדים

הטכנודע

עם פתיחת חופשת חג החנוכה, יצא מרכז ציפור הנפש ליום כיף חמישי בטכנודע שבגבעת אולגה. כמו בימים קודמים, גם ליום הזה חברו כ-100 משתתפים, הורים המתמודדים עם בעיות נפשיות וילדיהם-מרביתם כבר לקחו חלק בפעילויות קודמות של המרכז וחלקם הצטרפו אלינו לראשונה.

בטכנודע, מרכז מדעי חוויתי לכל המשפחה, הוזמנו לגעת, להתנסות, לשחק ולהבין. עברנו פעילויות במגוון סביבות ומתחמים, בהם חווינו חוויות מעשירות ומהנות,אשר חשפו בפנינו את סודות המדע המרתקים, תוך משחק והתנסות.

התחלנו בביקור בפארק המדע, פארק רחב ידיים ויפיפה, המביא את מיטב העקרונות הפיסיקליים המשפיעים על חיי היומיום שלנו אל בימה אחת, תחת כיפת השמיים. הפעלנו בו מוצגים מרהיבים במתחמים השונים, חלקם ביבשה וחלקם בברכת מים.

המשכנו למוזאון המדע האינטראקטיבי, בו חווינו שתי תערוכות. באחת, למדנו על תופעות פיזיקליות מתחום המכניקה דרך מיצגים המוצגים בלונה פארק; ובשניה, בחדר החושך, נחשפנו למגוון נושאים מדעיים כהחזרת אור, שבירת קרני אור וצבעי הקשת.

משם, יחד עם הוריהם, הקטנטנים ביותר, גילו שבלי השמש אי אפשר, דרך עולם אגדות ציורי ומזמין ואז הרכיבו צעצועים, דרכם למדו על אור וצל. הגדולים יותר למדו על דינוזאורים, חקרו מאובנים וחשפו תגליות המוכיחות את קיומם, הרכיבו מצפן המסייע במציאת כוכב הצפון ואף ביקרו בפלנטריום. גם הגדולים ביותר ביקרו בפלנטריום, אך במעבדה למדו על אנרגיות שונות ועל דרך המרתן, תוך שבנו דגמים חשמליים והתנסו בהפעלתם.

כל הילדים והוריהם, יצאו מהפעילויות המגוונות עם אוצרות פרי ידם ועבודתם המשותפת, מזכרת נפלאה מיום משותף של כיף.

בתום הפעילות נאספנו כולנולאכול פיצה, להדליק יחד נרות חנוכה ולזלול סופגניות מתוקות.

אם הייתם איתנו, אנו מקווים שתבואו שוב ואם לא הייתם הפעם, נשמח שתצטרפו אלינו בפעם הבאה (:

3 תגובות ל“מרכז ציפור הנפש כפר-סבא, יום כיף 5"”

  1. dina jabotaro

    גאים בך בצוותך ובתומכי קיום תוכניות ברוכות שכגון זו, יישר כח.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  2. משה בן ישראל

    שמחתי לראות את המשפחות מאושרות…..משה

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  3. דרור

    תודה רבה על שאתם מזמינים אותנו להשתתף בימי הכיף.
    תודה על יום הכיף האחרון שהיה בטכנודע ובכלל על כל ימי הכיף שהיו.
    ימי הכיף הם הזדמנויות בשבילנו (ואני מתאר לעצמי שגם בעבור משפחות נוספות) לעשות פעילות שבדר"כ לא מגיעים אליהם בשגרה בגלל חוסרים במשאבים שונים (משאבים הדרושים לתכנון והתארגנות ומשאבים כספיים) , וחוויות טובות כאלה תורמות לגיבוש המשפחתי ולקשר ביני לילדים.
    עכשיו כשאני כותב את הדברים האלה, אני חושב שאולי הגיע הזמן שאנסה בהזדמנות לארגן לפחות פעם אחת גם סוג דומה של פעילות עבור המשפחה.
    כל הכבוד ויישר כח!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה