קבוצת "ניהול מחלה והחלמה" – דיור מוגן דימונה

לאחר מסע ארוך ומדהים של כתשעה חודשים עם חמש משתתפות מקסימות, סיימנו כאשר כל אחת בידה מטרה שהושגה ומטרה אחת נוספת להמשך דרכה.

 

מדי ימי שני נערכה במסגרת הדיור המוגן דימונה, קבוצת "ניהול מחלה והחלמה", בהנחייתן של מורן ארדרונאי ומירית ברזי. בתחילת המסע המשתתפות חששו מעט ותהו לגביי מהי הקבוצה, מה עושים בה, מיהן המשתתפות ועוד, ולאט לאט כמו פרח שושנה שנפתח החלו לגלות האחת את השנייה וכי החוויות האישיות שלהן הן חוויות קולקטיביות. החוויה והלמידה התחילה לזרום בחלל החדר, עם פעילויות יצירתיות וחווייתיות. הקבוצה למדה על מהי החלמה, דרכים להשיג את המטרה האישית, דרכים להתמודד עם לחץ, איך להעשיר את מערכת התמיכה חברתית ועוד'. בתהליך ארוך ומסור של חברי הקבוצה עברנו מנושא לנושא תוך כדי העשרה של הידע והעמקת הקשר בין חברי הקבוצה.

 

האחת תמכה זו בזו, כאשר לעבר עיניה של כל משתתפת עמדה מטרה קונקרטית וברת השגה. כל אחת בדרכה שלה עשתה צעד אחר צעד לעבר המטרה , כאשר היא מקבלת את מלוא התמיכה מהמנחות והמשתתפות.

 

בתום המפגשים המשתתפות קיבלו תעודה בנוכחות מנהל המסגרת, מר יעקוב מולכו ושיתפו בתגובותיהן כגון:" מעולם לא ידעתי שמישהי אחרת עוברת בדיוק את מה שאני עוברת".

 

"הקבוצה נתנה לי הרבה כוחות להתמודד עם המחלה ולהשיג את המטרה"

 

"יהיה לי מאוד חסר השעה הזו במהלך השבוע"

 

"בזכות הקבוצה המעגל החברתי שלי גדל ויש לי היום חברות טובות".

להמשך עשייה והצלחה…

מירית , מורן .

תגובה