סיכום הטיול לירושלים – דיור מוגן השרון

"…וראה בטוב ירושלים כל ימי חייך…"
סיכום הטיול היפה לירושלים – דיור מוגן השרון -3.11.14
טיפות גדולות של גשם בבוקר בכפר סבא ותחזיות למזג אויר גשום וסוער בירושלים, לא מנעו מאתנו לצאת באוטובוס כמעט מלא לעבר ירושלים, עיר הקודש, עם מטריות ביד ובלב מתרונן יצאנו סופסוף לטיול שלנו, עם הנהג רמי.
בנימין קרא את תפילת הדרך, וזהר, מורה הדרך שלנו נתן לנו סקירה על התקופות השונות בהיסטוריה של ירושלים, מהתקופה הקדומה ביותר ועד ימנו, סיפר לנו על הדרך לירושלים, כיצד נסללה ואיך היו עולים לירושלים בימי קדם.
העיר קיבלה אותנו באהבה ביופייה ובעננים אפורים וכבדים בשמים, באוויר צח ונקי. הגענו לתצפית היפה על העיר העתיקה והר הבית מטיילת ארמון הנציב קיבלנו סקירה ואי אפשר היה שלא להתפעל מהנוף. משם נסענו להר ציון, נכנסנו לעיר העתיקה דרך שער ציון, ראינו את החומה ואת החורים שהשאירו הכדורים באבניה. ביקרנו ברובע היהודי, ראינו את ככר בתי מחסה והעמוד המרשים מבית המקדש שמענו את סיפור בית הכנסת החורבה והקארדו.
המשכנו ונכנסנו ״לרובע ההרודיאני״ אתר ארכאולוגי עתיק, מרשים ויפה, ראינו את השכבות השונות של העיר ואת ההיסטוריה שלה דרך השרידים והפסיפסים של הבתים שנחשפו בחפירות. שמענו על הכוהנים ששימשו בקודש ויצאו מכאן לבית המקדש. מהרובע ההרודיאני המשכנו בתוך הרובע היהודי לכיוון הכותל, שמענו הסבר וראינו את הר הבית.
ואז הגענו לכותל. חלק מהמטיילים סיפרו שזו פעם ראשונה שלהם שם. בכותל כל אחד התייחד עם עצמו, לקחנו לנו זמן לתפילה, חלק מהגברים הניחו תפילין וכולנו הטמנו פתקים. הרגשנו את התרוממות הרוח והתקווה, חווינו את הרוחניות וההתרגשות.
ואז, ביציאה מהכותל נפתחו ארובות השמיים, מיד נפתחו המטריות ומצאנו מחסה בצל החומה.
מרוצים ורטובים הגענו לבית המלון בקיבוץ רמת רחל, שם אכלנו ארוחת צהרים טעימה ועשירה כיד המלך .
אחרי המנוחה והארוחה יצאנו שוב לדרך, הפעם לתוך העיר החדשה, לתוך השוק השוקק של מחנה יהודה. נהנינו מאד מאווירת השוק, הצבעוניות והריחות, עם צעקות הרוכלים וטעימות החלבה המתוקה והטחינה החמה הישר מהמכונה. הסתובבנו בשוק וחזרנו עמוסים בשקיות מכל טוב. פירות וירקות טריים, פיתות ועוגיות שמרים מתוקות וסחלב חם.
כך חלף לו היום, הערב ירד ונפרדנו מהשוק ומהעיר בלב שמח. זהר מורה הדרך שלנו הקריא לנו את הפסוק המוכר מתהילים ונפרדנו מהעיר בשירה.
"יברכך ה' מציון וראה בטוב ירושלים כל ימי חייך וראה בנים לבניך ,
שלום על ישראל" – תהילים קכ"ה, כא'.

 

תודות
תודה אישית שלי ותודה גדולה מכל משתתפי הטיול לזהר מורה הדרך שהתנדב והדריך אותנו בנעימות ולא חסך מאיתנו מהידע שלו
תודה רבה לנורית, על האירגון ועל הדאגה לכל אחד ואחד המטיילים
תודה רבה לעידו על הדאגה לארוחת הצהרים
תודה לרמי נהג האוטובוס החביב
תודה למזג האויר המיוחד שליווה אותנו. לגשם הברכה, תודה על החוויה של עמידה עם מטריות בצל חומת העיר העתיקה
תודה לבית מלון רמת רחל על ארוחת הצהרים הנפלאה ועל האירוח המושלם
תודה לצוות שליווה ותמך כשהיה צריך לזהר, לאסנת, ליפה, לרחל קשי ורחל רוזנבלט, לעידו, לשמחה ולנמרוד. לדבי ליובל ולנורית .
תודה ענקית לכולנו – על הגישה הבריאה ועל הנכונות לצאת לטיול למרות החששות שליוו את הימים האחרונים ולמרות התחזיות ממזג האוויר הסוער. כולם הגיעו מצויידים במטריות, בגישה חיובית ובמצב רוח טוב, כל אלה הביאו לאווירה כל כך מהנה ואיפשרו לטיול לזרום בכיף
ותודה לירושלים על יום גדוש וחוויה מהנה שהשאירה שמחה בלב וטעם של עוד.
חוויות מהטיול

"היה טיול כייפי באוירה טובה נהנתי מאד".

"חוויה ירושלמית מעניינת אחלה אנשים!"

"ירושלים הייתה מעוננת וקצת רטובה בשבוע השני של חשון והייתה עדיין מאד יפה בעגמומיותה, ובלב האנשים היתה שמחה ( כך לפחות הרגשתי) והכל זרם והיה נכון בזכות האנשים, ובזכותו של זהר המדריך וגם אישתו תרמה מקיסמה. בקיצור היה סבבה לגמרי! תודה"

"למרות הלוח הזמנים הקצר שעמד לרשותנו הספקנו כל כך הרבה ביום הזה. האנשים היו במצב רוח טוב, היה כיף לראות את כולם במצב רוח טוב. קיבלנו אנרגיה עד הטיול הבא. זה שובר שגרה בזמן שכולם עובדים אנחנו בטיול הזה. התכנון היה מדהים הכל מתוקתק היה נהדר שאפו לכל המארגנים . המדריך היה מדהים, יודע הרבה דברים מעניינים בן אדם מקסים. ענה לי על כל השאלות וקיבלתי תשובות ממש מעניינות. בקיצור- רוצים עוד זה השאיר טעים של עוד".

"היה כיף מאד, המדריך היה על הכיפק תודה רבה לנורית , לדבי, למירב ושמחה על הארגון! שוק מחנה יהודה מומלץ מאד מומלץ בחום ".

"בימים האחרונים הייתי בדאון רציני וזה הוציא אותי מהדכאון . טוב שבאתי בא לי לטייל הפעם הבאה בגן הבהאיים בחיפה".

"היה נחמד היה טוב בא לי לצאת לסוע לכל מיני מקומות. זה פעם ראשונה שראיתי את הכותל והארוחה היתה טובה מאד. ראיתי הרבה אנשים בשוק מחנה יהודה בקיצור היה נחמד מאד".

"היה נהדר כיף להיות איתכם , מקווה שיהיו עוד טיולים ואני אשתתף תודה".

"טיול מצוין, מסלול טוב מאד מדריך הטיול היה 100% תמונות על הכיפק! תודה רבה מירב. כל הצוות מעולה כולל מירב המקסימה בתודה והמון טיולים כאלה בהמשך ".

"היה מהנה כיף מאד מענין מרתק אוירה מצויה ואחלה צוות."

"היה לנו כיף ונהנינו הכרנו חברים חדשים. שמחנו להיות בכותל, לדמוע היסטוריה של העם היהודי, מחכים לטיול הבא".

"היה מאד רוחני בכותל המערבי ובכלל ירושלים. היה מאורגן מאד יפה הכל היה בסדר ותודה"

"היה טיול מאלף, מהנה, נהנתי מכל אתר ובכל מקום שהיינו בו. כמובן מארוחת הצהריים המהנה והטעימה. שנזכה לעוד הרבה טיולים כאלה וכמובן עם המדריך שלנו שהיה מרתק ושמוע אותו. תודה רבה"

"היה טיול מקסים, מרגש בחלקים מסויימים למשל הביקור בכותל המערבי. ברובע היהודי וברובע ההרודיאני זכיתי לראות דברים שלא הכרתי בירושלים – אמנם יש המון כאלה ובכל זאת. שוק מחנה יהודה היה כיף צרוף ומתבקש להיות כמה שעות רצוף . רעיון לטיול הבא. ההדרכה היתה מצוינת נעימה ומאלפת. הצוות עשה הכל כדי שיהיה לנו כיף, הטיול היה מאד מתחשב מבחינת הקושי והכושר ישר-כח"

"הארגון היה מצוין. אוירה כיפית לא כבדה. נותן חשק ללכת לעוד טיולים"

"היה 10, לא 10- 1000! נהנתי מהכל ממערב, מנורית, מהטיול, מהשוק, מכולם. היה לי קצת קשה עם הרגליים אבל מאד נהנתי. התרטבתי בגשם, עשיתי דוש והיה טוב, לא צריך להתקלח בבית "

"מאד מאד נהנתי, היה מאורגן טוב ומקווה לעוד טיולים . מירי היתה חסרה לי"

"היה מדהים אני נהנתי מאד והדיירים שלי עוד יותר. כיף היה לי לראות את כולם ככה מאושרים , לשים את כל החבילה של היומיום בצד ולהנות בכיף. היה אחלה מדריך"

"היה ממש מדהים מתוכנן ומאורגן בצורה מושלמת, תודה ענקית על טיול קסום"

"תכנון מעולה, מדריך מעולה, ונהג מעולה"

"היה כיף רוצה את הטיול הבא לחוף הים של ירושלים"

"היה נחמד, מלבב, המדריך היה מצוין, מלא ידע. הטיול הבא אני רוצה לסנטוריני!!!"

"מסלול מתוכנן היטב, אתרים מעניינים, יפים, מגוונים, היסטוריים, קדושים, וגם קניות. האוירה היתה מעולה, האוכל היה מעולה. ועבר יום בכיף. מחכים לטיול הבא"

נתראה בטיול הבא

סרטון טיול  

 

 

תגובה