טיול לצפון-הוסטל ענבלים

על אוטובוס גדול עם הרבה אווירה טובה יצאנו לצפון, לקיבוץ גונן שברמת הגולן. בדרכנו צפונה ביקרנו במפעל קוקה קולה, שם הסבירו לנו על המשקה.. ובנוסף כל דייר יצא עם תמונה משותפת של כולם במפעל, חולצה, ופחית מתנה J. משם המשכנו צפונה, בדרך שהייתה כולה מלאה בשטחים ירוקים ומרגיעים כמו שיש רק בצפון והגענו ליעדנו קצת לפני השקיעה. לאחר ארוחת הערב (שהדיירים מדברים עליה עד היום..) שרנו שירים לפי ה-אל"ף בי"ת בצוותא על הדשא. ביום למחרת ביקרנו בקיבוץ עין זיוון הנמצא דרומית להר אביטל, ועשינו טיול טרקטורים על גבול סוריה. אחד הדיירים סיפר: "נהנתי מאוד מהטרקטור, שהיינו בגבול סוריה ושחילי האו"ם וגם חייל שלנו נופפו לי לשלום ". משם המשכנו לקטיף תפוחים במטעי הקיבוץ (שמהם נעשתה ריבה מעולה על ידי אם הבית שלנו!). המשכנו למפעל שוקולד בוטיק, בו ראינו את תהליך הכנת השוקולד, ואכלנו שוקולד טעים ביותר! את ארוחת הצהריים בסגנון דרוזי הכין לנו "נביל". הארוחה כללה לאפות, פלאפל, לבנה ותה מתוק לסיום. אחד הדיירים סיפר: "נהנתי במיוחד מהאירוח שנביל עשה לנו, מהפיתות והפלאפל שהיה מיוחד ושונה מפלאפל רגיל". בעודנו מעכלים את הפלאפל, עשינו חידון קצר על רמת הגולן, ולאחריו נסענו לקצרין וראינו מופע אור-קולי מרהיב על הגולן. חזרנו עייפים אך מרוצים לקיבוץ גונן. חלקנו הלכו לראות את פינת החי של הקיבוץ (השאר העדיפו לתפוס תנומה..). ביום השלישי והאחרון של הטיול התחלנו את דרכנו חזרה דרומה. בדרכנו עצרנו בצפת היפיפייה וביקרנו ב"גבינות המאירי" (שמסתבר שהמציאו את הגבינה הצפתית!) שם קיבלנו גבינות מעולות לטעימה. לבסוף, הגענו להר מרון, לקברו של הרשב"י, אשר לחלק מהדיירים הביקור היה משמעותי ביותר. הטיול היה מרענן, שונה וכיף במיוחד, וזכינו לראות זווית שונה אחד על השני. שנזכה לעוד הרבה טיולים כאלה !