בית פתוח לרווחה

"אני רוצה לחיות בבית פתוח לרווחה לרוח הצחה שתביא לנו את תרבויות כל האומות"

אנו, בהוסטל "ענבלים", שואפים לתת מקום וכבוד לכל התרבויות המגוונות של כלל דיירי הההוסטל, ונהנים ללמוד ולהתחבר לחוויות תרבויות של כל אומות העולם.

על כן עשינו מגוון פעילויות שפתחו לנו צוהר לתרבויות מרתקות וחוויות מעניינות:

חלון לתרבות הלטינית- "בוא נרקוד עד אור הבוקר, בוא לקרנבל בברזיל…"

מזה שלוש שנים, מדי קיץ, מגיעה אלינו להוסטל "ענבלים" קבוצת מתנדבים מברזיל, ארגנטינה ואורוגוואי. הקבוצה מורכבת ממתנדבים צעירים, בוגרי תנועת הנוער "הבונים דרור", אשר מגיעים לשנת הכשרה של למידה ועשייה חברתית בארץ. גם השנה הגיעו אלינו קבוצה קטנה של מתנדבים שהגיעו לשלוש פעילויות גדולות במהלך הקיץ. פעילות השיא הייתה כשהכנו יחד "אסאדו" (על האש) כמו שדרום אמריקאים יודעים! המתנדבים לימדו אותנו להכין צ'ימיצ'ורי – רוטב מיוחד ששמים על הבשר אחרי שהוא מוכן ונותן לו טעם של גן-עדן!

בנוסף, השנה הצטרפו לצוות ההוסטל שמונה מתנדבים קבועים אשר הגיעו למשך חודשיים לעבוד בשעות הבוקר בהוסטל. קבוצה זו הצטרפה לעבודה השוטפת בהוסטל (וגם לטיול שלנו לירושלים), התלוותה לדיירים שרצו עזרה, והובילה פרויקטים ייחודים כמו ציור קיר מקסים ושיפוץ הטאבון שלנו.

את מסיבת הפרידה שלנו מהמתנדבים חגגנו בקצב הסלסה והקפוארה, במסיבה לטינית מלאת אנרגיות, חיוכים והרבה כיף!אחת הדיירות סיכמה ש"המתנדבים האלו מביאים להוסטל רוח צעירה, משהו מרענןואחר, הם עושים לנו שמחה בלב".

חלון לתרבות האתיופית – "לא נפסיק ללכת לארץ ישראל…"

לשמחתנו הרבה אנו זוכים להצצה על התרבות האתיופית כמעט כל יום, שכן בהוסטל שלנו יש דיירים ואנשי צוות רבים שהם בני העדה, אך להיכרות מעמיקה עם כלל החוויות וההיסטוריה טרם זכינו. לכן, מיכל יטמנו (העו"סית היקרה שלנו), בוסנה (המנקה המקסימה שלנו) ואחד מדיירי ההסוטל– כולם ילידי אתיופיה – החליטו "להרים את הכפפה" ולהעמיק את היכרותנו עם התרבות, המאכלים וההיסטוריה של עולי אתיופיה בארץ.

במסגרת האירוע זכינו לשמוע את סיפוריהם האישיים של בוסנה, מיכל וקוני כיצד עלו ארצה עם משפחותיהם במסגרת 'מבצע משה' ו'מבצע שלמה' (מבצע של מדינת ישראל להעלאת יהודי אתיופיה לארץ), מיכל דיגמנה לנו למופת תלבושת אתיופית מסורתית, דיירים בני העדה שיתפו על מסורות אתיופיות שנהוגות במשפחותיהם, שתינו קפה אתיופי מבושל, למדנו על משמעות השם של כל אחד מהמשתתפים האתיופים, קיבלנו הסבר על סודות המטבח האתיופי וכמובן שגם זכינו לאכול ממנו!!!

האירוע היה מוצלח מאד ודובר רבות עוד זמן רב לאחר מכן.

וכעת, כל שנותר לנו הוא לחכות לפעילות הבאה שתפתח לנו חלון לתרבות חדשה.

 

תגובה